Firefox 1-click downloader YouTube

Firefox 1-click downloader YouTube 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 8 september 2019 om 21:08:09

Terug naar de lijst
  1. Pluskat
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluskat
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Ja, dat weet WilM wel, misschien wel beter dan jij zelfs.

    Wat vind je ervan om anderen voor zichzelf te laten spreken?
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Pluskat

    Wat vind je ervan om anderen voor zichzelf te laten spreken?

    Oke dan: Ja, dat weet ik wel, misschien wel beter dan jij zelfs.

    Even serieus: ik ben gek op complottheorieën, maar van deze had ik nog nooit gehoord. Als je meer informatie hebt, dan hoor ik dat graag.

    Met wat googlen vind ik een vage pagina van 2-viruses.com (of de Nederlandse versie malwarerid.nl) waar wordt gezegd: Video DownloadHelper is a malicious program, classified as an adware. It works as a browser add-on and can be added to all most popular web browsers, including Google Chrome, Internet Explorer and Mozilla Firefox.

    Om te beginnen is er voor zover ik weet nooit een add-on voor Internet Explorer (of andere browsers dan Firefox en Chrome) geweest. En die van Google Chrome is pas uitgekomen in juni 2015, terwijl bovenstaande tekst bijna een jaar eerder werd geschreven. Ik vraag me dus af of dit over dezelfde add-on gaat. In ieder geval heeft VDH in die 10 jaar nooit een advertentie op mijn scherm getoverd. Alleen als je een video converteert naar een ander formaat krijg je in de gratis versie een QR-code in beeld (maar dat kwalificeer ik weer niet als adware). Wanneer je eenmalig een bedrag van nog geen twee tientjes betaalt, ben je van die QR-code af.

    Ik heb de broncode bekeken van de add-on die je via de officiële kanalen kunt installeren, en daarin ben ik geen phone home-functionaliteit tegengekomen (anders dan het checken van de licentie). Het zou natuurlijk kunnen dat ik in die 50 duizend regels Javascript iets over het hoofd heb gezien, maar vooralsnog stel ik dat er niets mis is met VDH.

    Kanttekening: als je video's wilt downloaden van YouTube, moet je dat doen via Firefox en niet via Chrome, aangezien Google in zijn voorwaarden stelt dat Chrome-extensies geen video's van YouTube mogen downloaden, op straffe van verwijdering uit de Chrome WebStore. Van die 577 andere ondersteunde video-sites kan VDH onder Chrome wel de video's downloaden.
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef WilM
    Zelf maak ik al een hele tijd, zeker 10 jaar, gebruik van Video DownloadHelper. Zodra die iets op een pagina herkent als video, wordt de knop bovenin je browser actief en kun je aangeven welk filmpje je wilt downloaden. Vaak kun je ook nog kiezen uit verschillende resoluties.

    ...........


    Ik ben het nu aan het uitproberen, maar ben veel te digibeet om het te snappen.
    Er gebeurt wel iets, maar ik weet niet wat en hoe en waar.
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef lemons
    Lang geleden maar zo moeilijk kan het toch niet zijn?


    ja, wrijf het er maar in dat ik een digitale sukkel ben SmileSmile
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    bedankt allemaal
Terug naar de lijst