T-mobile klanten: misschien wachtwoord een keer aanpassen?

T-mobile klanten: misschien wachtwoord een keer aanpassen? 

Onderwerp van ArnoM

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    >>LINK<<

    Is wel een verhaaltje. Zit zelf ook de discussie in de reacties te lezen. Komt hierop neer:
    Er zijn heel veel nederlandse T-mobile accounts gehackt, maar hier werd niets mee gedaan, omdat het niets opleverde.
    Nu kunnen de hackers dus van gehackte accounts heel simpel 1 of meer esims (virtuele simkaarten, dus geen fysiek plaatje meer om in je telefoon te doen) bestellen en direct in gebruik nemen, zonder dat de daadwerkelijke eigenaren van die accounts hier achterkomen, tot de rekening binnenkomt.

    Ook is er nog het probleem dat bij T-mobile een andere optie standaard aan staat en je die direct uit moet zetten: Dat is dat als je aangemeld bent op het 4g T-mobile netwerk (zoals altijd als je in Nederland bent) je niet hoeft in te loggen op je eigen T-mobile pagina. Dus als je dan Tethering aan hebt staan (andere gebruikers kunnen via WIFI inloggen op jou telefoon en gebruik maken van jou 4G abonnement) kunnen meelifters die het wachtwoord hebben afgeluisterd (bijv op de camping hardop de 2 vriendjes van je kinderen vertellen wat het wachtwoord voor het tetheren was) heel simpel inloggen op jou account en daar dingen veranderen/bestellingen uitvoeren zonder dat jij het snel door hebt.

    Hoe zet je dit laatste uit: "App openen -> Meer -> Gebruikersnaam & wachtwoord -> Automatisch inloggen -> Nee "

    T-mobile kijkt hier nog naar, maar ik denk ik waarschuw de OA-ers ook maar.
  2. Piwi
    Alive and kicking

    Toon alleen de berichten van Piwi
    Goeie tip Arno.
Terug naar de lijst