Donkere muur weer licht sau(z)sen  

Onderwerp van Liek

Terug naar de lijst
  1. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    In mijn woonkamer heb ik twee muren wit, één muur zwart en één muur bruinig. Ik ben de donkere kleuren zat en wil deze muren roze maken.

    Ik heb twee kleurtesters; shimmered love en pink nudity, besteld. (Zie nu dat shimmered love géén roze is)

    Hoe krijg ik die muren weer mooi egaal licht?
    Voorbehandelen met primer? Eerst een andere (goedkopere) lichte verf gebruiken of gewoon de uiteindelijke kleur meerdere malen aanbrengen?

    Plaatje
  2. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Hoe je van donker naar licht moet daar heb ik helaas geen verstand van.

    Ik weet wel dat je van een roze muur heel blij wordt. Ik heb hem al een paar jaar😍
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Een laag dekkende witte latex en daar overheen meerdere lagen van de kleur die het moet worden.

    Met de flexa visualizer app kun je zien hoe de kleuren in jouw kamer staan. Je kiest dan een kleur die in de buurt komt van die je nu hebt uitgezocht.
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Mij hebben ze toen geadviseerd om er een niet te donkere kleur grijs op te doen,,
    Ik had het bruinig en ik naar groen gegaan,,

    Anders een witte latex eerst en dan de kleur erop
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Mij hebben ze toen geadviseerd om er een niet te donkere kleur grijs op te doen,,
    Ik had het bruinig en ik naar groen gegaan,,

    Anders een witte latex eerst en dan de kleur erop


    Ja eerst middengrijs dan kan de lichte kleur er zo over. Afhankelijk van de kwaliteit verf 1 of 2 lagen.

    Ik had terra op de muur en kon er met Wijzenol zonder tussenkleur overheen met off white. Maar dat lukt niet altijd, dus is de tussenlaag slimmer
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Een laag dekkende witte latex en daar overheen meerdere lagen van de kleur die het moet worden.

    Met de flexa visualizer app kun je zien hoe de kleuren in jouw kamer staan. Je kiest dan een kleur die in de buurt komt van die je nu hebt uitgezocht.


    Leuke tip van die app, maar ik krijg hem niet goed aan de praat op mijn telefoon. En zie in de reviews dat ik niet de enige ben. Jammer, hopelijk komt er een verbeterde versie eerdaags uit.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Leuke tip van die app, maar ik krijg hem niet goed aan de praat op mijn telefoon. En zie in de reviews dat ik niet de enige ben. Jammer, hopelijk komt er een verbeterde versie eerdaags uit.

    Oh das jammer, op mijn s7 edge doet ie het prima.
  8. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Toen ik mijn huis kocht waren alle buitenkozijnen en boeidelen donkerbruin. Ik wilde ze in Ral 9001 (lichtbeige) hebben. Advies van een schilder was om eerst grijs te gronden om het bruin te neutraliseren, vervolgens wit te gronden en daarna af te lakken met de uiteindelijke kleur.
    Is prima gelukt, met een aflaklaag werd alles mooi egaal lichtbeige.
    Lijkt me toe dat dit bij muren ook zo zou moeten kunnen.
  9. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    Heb met zo'n tester twee laagjes aangebracht en het dekte goed. Vandaag de gok maar genomen.
    Ik heb er nu een laag opzitten, morgen maar eend kijken of er nog een laag op moet.

    Plaatje
    Plaatje
  10. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Oh wat netjes Liek.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mooi!
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Leuke kleur!
Terug naar de lijst