Tips schroefboormachine.  

Onderwerp van Yvonne


Dit onderwerp is gesloten.
door Yvonne zelf op 26 september 2019 om 15:24:43

Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Ster
    Wil je boren in muren of meer kleine gaatjes in hout boren en schroeven?
    In beide gevallen zou ik niet bezuinigen. Neem liever echt een goed en professioneel merk en koop het bij de professionele winkel ipv een doe het zelf zaak. Let ook op. Bij de doe het zelf zaken want die verkopen soms professionele merken maar dan de versies voor de doe het zelfer en niet de professional.
    In het eerste geval zou ik gaan voor een klopboormachine in het tweede geval voor een accu boormachine. Bij voorbeeld de walt of Makita.
    Laat black and Decker Bosch ed maar links liggen zou ik zeggen. En als je daartussen moet kiezen zou ik voor een Bosch gaan. Succes met uitzoeken en kiezen!


    Volgens mij heeft Yvonne in haar situatie genoeg aan een goede doehetzelf-machine van maximaal 100 euro.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Volgens mij heeft Yvonne in haar situatie genoeg aan een goede doehetzelf-machine van maximaal 100 euro.

    Tsja .....

    Vanaf hier wordt het een interessante discussie.
    Waar moet het ding aan voldoen.
    De ene reageerder heeft goede ervaringen met DeWalt, een ander met Hitachi (ik ook) en weer een ander met Black & Decker en/of Bosch (ik ook).
    De parameters zijn niet helemaal duidelijk.
    Schroeven of boren ?
    En dan : Waarin ?

    Gaatjes van maximaal 8 a 10 mm of ook een keer een gat van 14 of 15 ?
    Moet het snoerloos of mag het snoerloos ?
    Om mij heen lopen allemaal "fietsenmakers" (Wtb-ers) die ik bijna allemaal weer voor apparatuur met een netsnoer hoor kiezen (vanuit de voordelen die dat heeft).

    Nee, ik vind het een lastige vraag.
    Er is echt wel iets te krijgen voor Euro 100,= (ik zie zojuist een pneumatische boorhamer voor minder dan Euro 100,=) maar de vraag blijft wat je er mee wil.
    Mijn ervaring op dit gebied is inmiddels wel dat mijn vader gelijk had : Goedkoop = vaak duurkoop als je het over gereedschap hebt.
    Dat hangt er ook vanaf hoe intensief maar ook gewoon "hoe" je het gebruikt.
    Goedkoper gereedschap is ook kwetsbaarder voor onoordeelkundig gebruik maar met onoordeelkundig gebruik kun je zelfs goed gereedschap om zeep helpen.

    Nee, 't is best een dingetje deze vraag.
    In mijn beleving doet een simpel antwoord de beantwoording van de vraag tekort.
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    ....... zet een goedkoop (per ongeluk niet-)betonboortje in een klopboormachine, boor er mee in modern beton (liefst met wapening) en de levensduur van je boormachine zou je spontaan kunnen tegenvallen.
  4. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Lidl heeft goede boormachines! Smile Zo nu en dan iig....
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Yvonne
    Ok. Ga ik morgen naar de Karwei. 👍🏻 Ben dan toch al in de buurt.


    In de folder zie ik nu een kortingsbon voor 20% korting op 1 artikel naar keuze, moet ik de folder voor jebewaren?
  6. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Voor zwaar werk zou ik sowieso geen accuboormachine aanschaffen maar voor de rest kom je een heel eind.

    Wel net even boven de 100 euro maar wel goed een bij de Lidl online een Makita met 2x een 14,4 V, Li-Ion, Lithium-ion accu.



    >>LINK<<
  7. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    Ik gebruik mijn accuboor niet vaak meer... niet sterk genoeg voor veel zaken en te zwaar voor boven het hoofd.
    Een nieuwe aanschaffen breek ik al tijden mijn hoofd over. Volg dit draadje dus graag.
    Gelukkig heb ik ook een klopboor. Nu nog minder gemakzuchtig met juiste bitjes, pluggen en schroeven... geen geduld, te moe en te lui om weer naar de schuur te lopen om in die berg zooi te zoeken. Het ligt er wel..ergens. Maar net als sleuteltje 10 net niet voor het oprapen. Smile

    Ken je Peerby?

    In Amersfoort is het volgende te leen of te huur bij je buur. Smile

    >>LINK<<

  8. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Als je iets redelijk goeds wil waar je af en toe mee werkt maar wel álles in huis mee kunt: >>LINK<<

    Probleem bij Bosch is, dat de laders 'niet stoppen'. Ofwel: als je 'm weinig gebruikt zal de lader de accu stukladen.

    Simpel op te lossen: accu in de lader, en tussen de lader en stopcontact een tijdklok. Elke dag een half uurtje instellen, geen enkel probleem meer, en gaat die machine+accu zeker 7 jaar mee. En dat voor 9 tientjes.

    Betere machine, en ik weet er toch wel iets van, kan ik zo niet voor je adviseren.
  9. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    quote:
    Dit schreef foetske
    Als je iets redelijk goeds wil waar je af en toe mee werkt maar wel álles in huis mee kunt: >>LINK<<

    Probleem bij Bosch is, dat de laders 'niet stoppen'. Ofwel: als je 'm weinig gebruikt zal de lader de accu stukladen.

    Simpel op te lossen: accu in de lader, en tussen de lader en stopcontact een tijdklok. Elke dag een half uurtje instellen, geen enkel probleem meer, en gaat die machine+accu zeker 7 jaar mee. En dat voor 9 tientjes.

    Betere machine, en ik weet er toch wel iets van, kan ik zo niet voor je adviseren.



    Is zonder oplader en zonder accu.
  10. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne

    quote:
    Dit schreef Rene_63
    Voor zwaar werk zou ik sowieso geen accuboormachine aanschaffen maar voor de rest kom je een heel eind.
    Wel net even boven de 100 euro maar wel goed een bij de Lidl online een Makita met 2x een 14,4 V, Li-Ion, Lithium-ion accu.
    >>LINK<<

    Lijkt me prima deze.
    Bedankt voor t meedenken allemaal.
Terug naar de lijst