Vraag over bloedonderzoek

Vraag over bloedonderzoek 

Onderwerp van Bastiana

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Bastiana zelf op 28 september 2019 om 21:06:46

Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Uitslagen zijn prima in orde volgens huisarts.

    De fibromyalgie is al vastgesteld door reumatoloog.
    Internist VK wil onderzoeken of er sprake is van ME/CVS.

    De hoofdklachten zijn sinds 2016 chronische vermoeidheid en chronische pijn.
    Reuma is onderzocht, uitgesloten.
    Bijnierschors onderzocht, uitgesloten.
    Klachten bestaan dus al heel erg lang en zijn tot op heden niet verklaarbaar.

    Schildklierwaarden vertonen opvallend beeld...dochter denkt in die hoek. Ook omdat ze gerelateerde klachten heeft.
    De pest is dat dat weer niet voor de VK interessant is. Die willen intaken en behandelen op chronische vermoeidheid. Kost een hoop geld aan eigen bijdrage, maandabonnement.
    Denk dat we weer naar endocrinoloog moeten die de bloedwaardes in maart onderzocht en slechts Vit. D tekort constateerde.

    Er is geen sprake van (symptomen van) Q koorts.



    Serieus...


    Geen symptomen van Q koorts..QVS ..maar de klachten die je beschrijft zijn klachten die QVS en Chronsiche Q koorts patiënten ervaren en benoemen. Die laatste is meestal voorbehouden aan oudere patiënten.


    >>LINK<<




    Fijn dat dit uitgesloten is..door middel van een bloedtest.

    Ze zal de 1e niet zijn na jaren en jaren en jaren en jaren zoektochten naar klachten die niet verklaarbaar zijn..

    Hopenlijk komt er snel duidelijkheid voor je dochter en de behandelingen die zij nodig heeft,

    Succes!

    .
  2. Lallebal
    Anemoontjes

    Toon alleen de berichten van Lallebal
    Er wordt altijd een beetje bloed bewaard voor een eventuele nabepaling. Als je snel bent kan dit nog gedaan worden.
    Maar ik begrijp dat je huisarts tevreden is met de uitslagen?
  3. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana

    Ik heb met de assistente gebeld....bleek haar schuld: ze had het niet aangevinkt.
    Ik vertelde dat het mogelijk alsnog kan met bewaarde bloed. Thanks Lallebal!! Smile

    Vanmiddag uitslag.
  4. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Eeva

    <knip>

    Ze zal de 1e niet zijn na jaren en jaren en jaren en jaren zoektochten naar klachten die niet verklaarbaar zijn..

    Hopenlijk komt er snel duidelijkheid voor je dochter en de behandelingen die zij nodig heeft,

    Succes!

    .


    En Lyme, is ze daar wel eens op getest? Want wat Eeva hierboven beschrijft m.b.t. Q-koorts geldt net zo goed ook voor Lyme, bovendien is er voor een deel tevens grote overlap in de klachten.

    Helaas geeft een eventuele negatieve uitslag op Lyme trouwens nooit de garantie dat er dan ook geen spake is van Lyme. Want er zijn genoeg gevallen bekend van mensen met Lyme, die in hun bloed te weinig antistoffen aanmaken voor een positieve uitslag op Lyme.

    Of (zoals bij mijn dochter eerder het geval was) er wordt geconcludeerd dat er geen sprake is van een actieve infectie als de antistoffen die daar op testen (de IgM) negatief blijken te zijn, terwijl de antistoffen die duiden op een besmetting in het verleden (de IgG) wel positief zijn. Ofwel, zodra er klachten zijn die sterk lijken op Lyme en de IgG positief testen, terwijl de IgM negatief testen, kan er toch sprake zijn van Lyme, ook van een actieve infectie! Zelfs ook nog als zowel de IgG alsook de IgM negatief testen.

    En vergeet niet, Lyme kan niet alleen heel veel lichamelijke klachten geven, maar ook heel veel psychische klachten, door wat de Borrelia-bacterie allemaal in de hersenen aan kan richten. Deze bacterie kan zelfs allerlei psychiatrische stoornissen simuleren. Ik zou bij de combinatie van de klachten van jouw dochter zeer zeker heel alert zijn op Lyme, ook in het het geval van een eventuele negatieve bloedtest.

    Sterkte ermee! Het is vreselijk zo'n lange zoektocht naar de oorzaak van al zo lang bestaande (invaliderende) klachten. Smile

    Mocht je trouwens geinteresseerd zijn in een hele goede bioresonantietherapeut, die op alternatieve wijze op heel veel zaken kan testen en die tevens vergoed wordt vanuit een aanvullende verzekering, dan moet je me maar even pb-en. Mijn dochter heeft erg veel aan hem gehad.

  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Tinus
    . Lage waardes hebben niet een officiële verklaring maar als ik dit lees (>>LINK<<) wijst extreem laag creatinine op aanwezigheid van zeer weinig spiermassa.

    Hoge waardes wijzen idd oa ook op hoge spierafbraak.
  6. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Claudia


    En Lyme, is ze daar wel eens op getest? Want wat Eeva hierboven beschrijft m.b.t. Q-koorts geldt net zo goed ook voor Lyme, bovendien is er voor een deel tevens grote overlap in de klachten.

    Helaas geeft een eventuele negatieve uitslag op Lyme trouwens nooit de garantie dat er dan ook geen spake is van Lyme. Want er zijn genoeg gevallen bekend van mensen met Lyme, die in hun bloed te weinig antistoffen aanmaken voor een positieve uitslag op Lyme.

    Of (zoals bij mijn dochter eerder het geval was) er wordt geconcludeerd dat er geen sprake is van een actieve infectie als de antistoffen die daar op testen (de IgM) negatief blijken te zijn, terwijl de antistoffen die duiden op een besmetting in het verleden (de IgG) wel positief zijn. Ofwel, zodra er klachten zijn die sterk lijken op Lyme en de IgG positief testen, terwijl de IgM negatief testen, kan er toch sprake zijn van Lyme, ook van een actieve infectie! Zelfs ook nog als zowel de IgG alsook de IgM negatief testen.

    En vergeet niet, Lyme kan niet alleen heel veel lichamelijke klachten geven, maar ook heel veel psychische klachten, door wat de Borrelia-bacterie allemaal in de hersenen aan kan richten. Deze bacterie kan zelfs allerlei psychiatrische stoornissen simuleren. Ik zou bij de combinatie van de klachten van jouw dochter zeer zeker heel alert zijn op Lyme, ook in het het geval van een eventuele negatieve bloedtest.

    Sterkte ermee! Het is vreselijk zo'n lange zoektocht naar de oorzaak van al zo lang bestaande (invaliderende) klachten. Smile

    Mocht je trouwens geinteresseerd zijn in een hele goede bioresonantietherapeut, die op alternatieve wijze op heel veel zaken kan testen en die tevens vergoed wordt vanuit een aanvullende verzekering, dan moet je me maar even pb-en. Mijn dochter heeft erg veel aan hem gehad.



    Helemaal waar Claudia, Alles wat je beschrijft over Lyme is idem voor Q koorts. Lyme en Q koorts gaan mogelijk in de toekomst ondergebracht worden bij een kenniscentrum voor zoonoses..BSE is er ook 1 van.. men weet op dit moment niet wat een doorgemaakte aanval en besmetting in de toekomst nog gaat doen of nog aanricht.
    Wel dat mogelijk de bacterie muteert en het immuun systeem volledig ontregelt. Van de Q koorts bacterie de Coxiella Burnetii. is in ieder geval heel zeker dat eenieder deze kan opdoen en oplopen en vooral de zwakke en kwetsbare mensen hier extra kwetsbaar en vatbaar voor zijn. En jaren later zich mogelijk pas openbaart door chronische vermoeidheid en chronische gewrichts, spierpijn klachten.
    Vooral burgers die te maken hebben met operaties aan spieren en hart en bloedvaten lopen het grote risico dat de Q-koorts chronisch wordt..en uiteindelijk tot de dood leidt.

    Veel artsen en internisten denken tot op heden helaas niet meteen aan een ooit opgelopen infectie van een zoonose..je moet er specifiek om vragen om erop getest te worden.

    Gelukkig heeft de dochter van Bastiana geen Q koorts of QVS dat gun je je ergste vijand nog niet..
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Bastiana


    Schildklierwaarden vertonen opvallend beeld...dochter denkt in die hoek. Ook omdat ze gerelateerde klachten heeft.

    Mag ik vragen op wat voor manier die schildklierwaarden opvallend zijn?
Terug naar de lijst