Zelf een daklicht vervangen?

Zelf een daklicht vervangen? 

Onderwerp van Vlinder22

Terug naar de lijst
  1. Vlinder22
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Vlinder22
    Om mijn huis beter te isoleren wil ik het plastic daklicht vervangen door een kleine Velux. Maar ik vind het toch wel een ingewikkeld dingetje. Iemand ervaring?
  2. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Je bedoeld ongeveer zoiets



    Vervangen door een velux?
    Als je veel klus ervaring hebt is dat goed zelf te doen.
    Maar als je daar dus enigzins over twijfelt.... en dat doe je moet je daar niet alleen aan beginnen.

    Maar wat levert het op?? Is de rest van je dak wel geïsoleerd? Zo niet zou ik dat eerst aanpakken en het raam daar in mee nemen. Anders levert het weinig op.
  3. Vlinder22
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Vlinder22

    Hai Raymond,

    Heb wel wat kluservaring maar vind dit toch meer constructiewerkzaamheden. Ik ga met Tonzon folie aan de slag en dacht hiermee een luchtbrug weg te werken.

    Dank voor je reactie!

    Lonneke
  4. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Vlinder22
    Hai Raymond,

    Heb wel wat kluservaring maar vind dit toch meer constructiewerkzaamheden. Ik ga met Tonzon folie aan de slag en dacht hiermee een luchtbrug weg te werken.

    Dank voor je reactie!

    Lonneke

    Het dak met tonzon?
  5. Vlinder22
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Vlinder22

    Ja meerdere lagen met lucht daartussen. Kijk maar op dakisolatie tonzon.
    Maar de kapellen wou ik met gewoon materiaal doen.

    Klinkt allemaal stoer nietwaar, maar ik zie er wel tegen op want ik kan geen klusser vinden.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Vlinder22
    Ja meerdere lagen met lucht daartussen. Kijk maar op dakisolatie tonzon.
    Maar de kapellen wou ik met gewoon materiaal doen.

    Klinkt allemaal stoer nietwaar, maar ik zie er wel tegen op want ik kan geen klusser vinden.

    Ik vind je zeker stoer. Gewoon stapje voor stapje doen, dat voelt minder heftig.
  7. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Vlinder22
    Ja meerdere lagen met lucht daartussen. Kijk maar op dakisolatie tonzon.
    Maar de kapellen wou ik met gewoon materiaal doen.

    Klinkt allemaal stoer nietwaar, maar ik zie er wel tegen op want ik kan geen klusser vinden.


    Ja ik ken het. Ik vroeg het omdat er vele manieren zijn en dit is er één van..
    En naar mijn mening een methode die behoorlijk zelf te doen is door de manier waarop deze methode opgebouwd is.
    Klussers zijn inderdaad moeilijk te vinden... ben zelf al bijna een jaar bezig iemands monumentale huis te renoveren.

    Zoals bloem zegt stapje voor stapje en eventueel hier vragen stellen als je vragen hebt.


Terug naar de lijst