Google Drive, wie helpt me bij het instellen?

Google Drive, wie helpt me bij het instellen? 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 18 januari 2020 om 19:49:20

Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik ben op heel veel vlakken een volstrekte autodidactische digibeet.
    Daarnaast heeft mijn brein ontzettend veel moeite met louter geschreven tekst; na tien zinnen lezen heeft mijn hoofd al allerlei associaties gemaakt, tekstuele verbeteringen bedacht, gepuzzeld op kromme redeneringen en uitzonderingen op de uitzonderingen van de uitzonderingen voorspeld.

    Ik zoek iemand die mij, idiot-proof, face-to-face c.q. on-the-job (dus bij mij thuis) door de werking van Google Drive kan leiden, zodanig dat ik het daarna zelf kan toepassen (en bij wijze van spreken kan uitleggen aan een andere leek).
    Klinkt wellicht heel dom, maar zo ben ik nou eenmaal.

    Wat ik NIET zoek is iemand die tijdens zijn/haar onbegrijpelijke uitleg allerlei programmaatjes installeert die óók leuk zijn voor mij (omdat diegene ze zo handig vindt) en waar ik de volgende dag helemaal niets meer van snap.
    Ik heb in het verleden namelijk een paar van dat soort 'hulpverleners' gehad.

    Voor veel vergelijkbare dingen vraag ik mijn kinderen, maar zij maken zelf geen gebruik van zulke externe opslag.

    De situatie is dat ik regelmatig backups maak, dat ik hier in huis een NAS heb staan met een dubbele harde schijf, allebei identiek qua inhoud.
    Mocht mijn huis afbranden of anderszins ernstig getroffen worden, dan ben ik alle digitale info kwijt.
    Dat wil ik voorkomen.

    Ik hoop dat mijn vraag zo helder genoeg is.
    Alvast ontzettend bedankt.
    Smile

  2. jeroen1978
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jeroen1978
    beste,

    qua nas heb ik dezelfde setup als jij....
    voor mij zou Drive geen optie zijn, te veel data...

    wat ik heb gedaan is een extra externe HDD aangeschaft en hier zet ik regelmatig een backup van de complete nas op nas op. (incl de systeem instellingen)
    deze HDD kan je dan weer ergens anders neerleggen. lijkt omslachtig, maar zo heb ik gegarandeerd altijd mijn data safe!
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Dan zal je je externe al bij iemand anders in huis moeten leggen..

    Als je bv een gmail adres heb dan heb je ook een drive en daar kan je bestanden veilig in stellen
    Dat kun je op elke willekeurige computer openen Je kunt heel veel gmail adressen aanmaken,,

    Je woont een beetje uit de buurt Tuwa anders had ik je best willen helpen,,

    Ook je hotmail/outlook bewaart al je mail..

    En anders heb je nog Stack ook een online opslag..
Terug naar de lijst