Hond bang voor vuurwerk  

Onderwerp van Geanna

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik zou ook ten einde raad zijn als mijn hond ineens bang zou worden. Ze vind het nu nog leuk (afgelopen weekend meerdere ballonen laten knallen door haarzelf).

    Dat vond Rave ook geweldig!! Heb er nog een filmpje van... Eens kijken of ik die nog kan vinden 🤔




    Filmpje heb ik opgeslagen bij fb... Geen idee hoe ik m daar weg krijg 🤦🏼‍♀️
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Voor mijn bonushond Aiko, die regelmatig bij mij verblijft hebben we adaptil verstuiver in huis.
    Daarnaast zijn we afgelopen weekend weer gestart met adaptil tabletten in de vroege avond te geven.
    Tevens Zylkène tabletten besteld nav een tip. Hiervan hoef je er maar 1 per dag te geven. Schijnt erg effectief te zijn, maar wel tijdig beginnen ivm opbouw spiegel. Dan houden we de adaptil tabletten ernaast ter ondersteuning op de meer heftige dagen.
    Zowel Zylkene als adaptil zijn natuurlijke middelen.

    Let op als je iets via dierenarts krijgt. Sommige medicijnen zijn zulke heftige spierverslappers en maken de hond bewegingloos, maar de angst blijft wel binnenkomen, maar dan kan de hond niet vluchten oid en veilige plek zoeken. Dit is funest voor de hond en geeft juist meer angst. Ben even naam van dit medicijn kwijt.

    Daarnaast heeft Aiko ook een thundershirt. Dit helpt ook enigzins en geeft wat ondersteuning.
    Op de ergste dagen kan Aiko zich terugtrekken in de trapkast, waar we dan een plekje inrichten voor hem of op het toilet. Dit zijn voor hem de veiligste plekken.

    Een cd met vuurwerkgeluiden werkt niet. En heeft geen zin meer om zo een hond op leeftijd nog mee te trainen. Geef hem vooral veel positieve aandacht. Meenemen naar je slaapkamer in de nacht is echt goed als hem dat een veilig gevoel geeft. Gewoon doen als jij en je hond willen slapen.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dat medicijn waar jij het over hebt, wordt beschreven in de medpets link die ik geplaatst heb. Incl waarschuwing en de andere middelen die jij noemt.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik haal bij de dierenarts een pammetje voor een paar dagen, opbouwend vanaf de kerst (andere vrij verkrijgbare middelen heb ik nare dingen over gehoord). Deze werken goed en effectief heb ik gemerkt.

    Wat overigens ook kan helpen is acupunctuur, daar heb ik goede verhalen over gehoord. Frodo is nu een paar keer daar geweest, hij loopt beter en zonder pijnstilling. Hoe hij nu reageert op vuurwerk weet ik nog niet maar dat zou ook beter moeten zijn.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Erna


    Let op als je iets via dierenarts krijgt. Sommige medicijnen zijn zulke heftige spierverslappers en maken de hond bewegingloos, maar de angst blijft wel binnenkomen, maar dan kan de hond niet vluchten oid en veilige plek zoeken. Dit is funest voor de hond en geeft juist meer angst. Ben even naam van dit medicijn kwijt.

    Ik ken dit verhaal juist over vrij verkrijgbare middelen.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Gewoon geen hond nemen, dan is hij ook niet bang voor vuurwerk Smile
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar

    Ik ken dit verhaal juist over vrij verkrijgbare middelen.

    Welke?
  8. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna

    quote:
    Dit schreef EmC
    Gewoon geen hond nemen, dan is hij ook niet bang voor vuurwerk Smile

    Hierna komt er ook geen hond weer.
    Maar deze blijft en verdient het beste hondenleven wat een hond krijgen kan 💕
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Het middel Vetranquil is de naam van het middel waar ik niet op kwam.
    Niet geven is het dringende advies.

    >>LINK<<
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef scar

    Ik ken dit verhaal juist over vrij verkrijgbare middelen.

    Adaptil en Zylkene worden juist geadviseerd door dierenartsen, maar zijn ook vrij verkrijgbaar.
Terug naar de lijst