Invoerrechten en zo

Invoerrechten en zo 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik ga dit keer ook geen bezwaar maken, ik snap dat er btw betaald moet worden. Die 13,- handelingskosten vind ik alleen irritant; die wil ik graag omzeilen. Maar hoe?

    Dat zijn de inklaringskosten en kun je niet omzeilen. Deze kosten betaal je aan post.nl maar zijn douanekosten. De enige manier is de leverancier te vragen de waarde van je artikelen op de doos te vermelden en daar een bedrag net onder de 22 euro op te laten zetten. De kans dat de douane het er dan uitpikt ter controle is dan kleiner. Veel bedrijven uit China en zo, doen dat vaak al bij voorbaat. Ook wordt niet alles op waarde gecontroleerd bij de douane en kan het pakketje er soms gewoon doorheen glippen. Dan wordt het gewoon aan de post overhandigd hier in NL en heb je mazzel.
    Als je de mogelijkheid hebt kun je er eventueel voor kiezen de bestelling in meerdere delen te doen, die elk onder de 22 euro blijven. Maar of je dan goedkoper uit bent is afhankelijk van het bedrag aan verzendkosten.

    Zo heb ik van mijn zoon een hele mooie zilveren ketting gekregen met kerst, geïmporteerd uit Israël en net onder de 150 euro. Deze is er bij de douane niet uitgepikt en hij heeft dus geen inklaringskosten en btw hoeven bij te betalen.
    Btw kun je trouwens omzeilen als je een duidelijke factuur krijgt waarop 21 % btw apart staat vermeld om aan te tonen dat je dat dus al hebt betaald. Je zou dan om zo'n factuur kunnen verzoeken bij de leverancier.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Erna

    Btw kun je trouwens omzeilen als je een duidelijke factuur krijgt waarop 21 % btw apart staat vermeld om aan te tonen dat je dat dus al hebt betaald. Je zou dan om zo'n factuur kunnen verzoeken bij de leverancier.

    Dat werkt alleen als de leverancier ook echt BTW afdraagt -anders is het fraude. Ook het vermelden van kado of ‘free sample’ is fraude als het gaat om iets dat je hebt gekocht.

    Vroeger maalde de douane niet werkelijk om de anderhalve man eneen paardenkop die wel eens een obscure LP of SF-roman bestelde in de VS. Maar door Amazon en Alibaba is import door consumenten big business. En dus worden de regels nu uitgevoerd.
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat werkt alleen als de leverancier ook echt BTW afdraagt -anders is het fraude. Ook het vermelden van kado of ‘free sample’ is fraude als het gaat om iets dat je hebt gekocht.

    Vroeger maalde de douane niet werkelijk om de anderhalve man eneen paardenkop die wel eens een obscure LP of SF-roman bestelde in de VS. Maar door Amazon en Alibaba is import door consumenten big business. En dus worden de regels nu uitgevoerd.

    Nou daar staat op zo ongeveer iedere verpakking dat het 3 dollar kost😂
Terug naar de lijst