Waterresistant jas strijken

Waterresistant jas strijken  

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef maartje
    De AH heeft deze

    >>LINK<<

    Die heb ik in mijn handen gehad maar dat is echt niet te doen. Heel lastig toe te passen. Is voor handwas en niet wasmachine. Mijn winterjas past niet in een wasbak of emmer.

    Morgen naar Bever.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Coraline

    Die heb ik in mijn handen gehad maar dat is echt niet te doen. Heel lastig toe te passen. Is voor handwas en niet wasmachine. Mijn winterjas past niet in een wasbak of emmer.

    Morgen naar Bever.



    Kan volgens de site van de Jumbo wel in de wasmachine

    >>LINK<<
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef maartje



    Kan volgens de site van de Jumbo wel in de wasmachine

    >>LINK<<


    Dat is niet dezelfde Smile

    Daarnaast, dit middel moet je toepassen nádat je je jas hebt gewassen en hij dus schoon en droog is.

    Dat wil ik niet. Dan volg ik liever het wasvoorschrift van de jas zelf. Daarin staat dat strijken de waterdichte coating hersteld.
    En dat was dus ook deel van de vraag.
    Of iemand daar ervaring mee heeft?
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Coraline


    Dat is niet dezelfde Smile



    Smile

    Die van de AH heet: HG Waterdicht wasmachine textiel , dan zou je toch verwachten dat die in de wasmachine kan?Smile
  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef maartje



    Smile

    Die van de AH heet: HG Waterdicht wasmachine textiel , dan zou je toch verwachten dat die in de wasmachine kan?Smile

    Zie mijn reactie hierboven.
    Het is geen schoon-was wasmiddel.
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Coraline

    Zie mijn reactie hierboven.
    Het is geen schoon-was wasmiddel.


    Oké, ik wilde je een rit naar Bever besparen SmileAls ik zo’n jas koop, koop ik er meestal direct een flesje wasmiddel bij.
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef maartje


    Oké, ik wilde je een rit naar Bever besparen SmileAls ik zo’n jas koop, koop ik er meestal direct een flesje wasmiddel bij.


    Maar waarom 2x wassen als wassen en strijken ook helpt?
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    ANWB heeft een middel dat wast én impregneert.
    >>LINK<<
  9. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    ANWB heeft een middel dat wast én impregneert.
    >>LINK<<

    Ik ga kijken!
    Ja, activering door warmte. Droger of föhn. Ik ga eerst wassen en drogen of strijken. Helpt dat niet, dan wassen met dit middel. . Ik las ook dat als water in de bovenste laag trekt, het niet betekend dat de jas niet meer waterresistent is.

    Van de site vh product komt deze tekst:
    Do I need to re-impregnate my garments?
    Answer: It is usually sufficient to reactivate the water-repellent impregnation with dry heat after washing, such as ironing on a low setting. Depending on how much wear the garment exposed to it may be appropriate to re-impregnate the garment after some use.

    We have no impregnation preparations that we recommend above anything else, but please choose one without fluorocarbons.


  10. Stoffel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Stoffel
    Ik strijk mijn douchegordijn altijd na het wassen in de wasmachine, waardoor het water er veel beter van af 'parelt'. De kunststof vezels sluiten door de hitte van het strijken weer beter, waardoor waterdruppels er niet snel in trekken. Ik denk dat dit voor de buitenstof van jou jas misschien ook geldt. Zelf geen ervaring mee.

    Ik gebruik dit >>LINK<< voor mijn jas. Eerst wassen en daarna (nat) opnieuw in de wasmachine met het impregneer middel. Werkt goed.

    Maar ik zou ik het geval van jou jas het strijken eerst proberen. Goed in de gaten houden dat je niet te heet strijkt. Beter eerst iets minder heet proberen.

  11. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef Stoffel
    Ik strijk mijn douchegordijn altijd na het wassen in de wasmachine, waardoor het water er veel beter van af 'parelt'. De kunststof vezels sluiten door de hitte van het strijken weer beter, waardoor waterdruppels er niet snel in trekken. Ik denk dat dit voor de buitenstof van jou jas misschien ook geldt. Zelf geen ervaring mee.

    Ik gebruik dit >>LINK<< voor mijn jas. Eerst wassen en daarna (nat) opnieuw in de wasmachine met het impregneer middel. Werkt goed.

    Maar ik zou ik het geval van jou jas het strijken eerst proberen. Goed in de gaten houden dat je niet te heet strijkt. Beter eerst iets minder heet proberen.


    Je douchegordijn? Smile
    Maar klinkt goed, waarom je dat doet.
    Ik volg eerst het etiket. Zit er niet voor niets op lijkt mij. Nu in de machine gewassen op 30 graden antikreuk.
    Vandaag heeft de jas de hele dag buiten gehangen ivm druppen (mooi weer).
    Komende 2 dagen nog de naden, de onderkant en de capuchon binnen laten drogen.
    Dan strijken. Ben benieuwd.
Terug naar de lijst