E-bike Amslod (is er hier die er eentje heeft?)

E-bike Amslod (is er hier die er eentje heeft?) 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Sinds april vorig jaar heb ik een fiets van Amslod en ik kan er maar niet aan wennen. Volgens die van Amslod die ik gesproken heb is dat waar ik (en mijn lief ook met zijn fiets) klachten over hebben normaal bij een e-bike.
    Zo stopt de ondersteuning als we die een trapje naar beneden zetten. Het duurt dan even voordat hij hem weer pakt. Hetzelfde gebeurt als we even stoppen met trappen. Als de ondersteuning dan wel pakt dan schiet de fiets als een raket vooruit. Dit is ook als we de ondersteuning een trapje hoger zetten.
    Als we bij stoppen of afstappen vergeten zijn de ondersteuning op 0 te zetten dan vliegt hij met een rotgang vooruit als we met fiets aan de hand gaan lopen.

    Ik vind dit doodeng en vind het fietsen helemaal niet prettig op deze manier.

    Vorige week heb ik een stukje op de e-bike (Sparta) van mijn moeder gefietst. Zonder bovengenoemde dingen ondanks de regen heerlijk een stuk gefietst. Het kan dus wel.

    Daarom, als het hier zijn die fiets van Amslod hebben, de vraag of jullie ook ervaren wat ik ervaar.


  2. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Het klinkt als dat de fiets voorwiel aandrijving heeft. Althans, dat als een raket vooruit schieten is wel kenmerkend voor voorwiel aandrijving, in mijn optiek.

  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Wim
    Het klinkt als dat de fiets voorwiel aandrijving heeft. Althans, dat als een raket vooruit schieten is wel kenmerkend voor voorwiel aandrijving, in mijn optiek.



    Fiets van mijn moeder heeft ook voorwielaandrijving en die heeft dat gedoe niet.
  4. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Zie bijgaande link van de ANWB ('Een elektrische fiets kopen: waar moet je op letten?), er wordt ook een stukje geschreven over 'de plek van de motor': >>LINK<<
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    OT: ik heb geen Amslod.
  6. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Fiets van mijn moeder heeft ook voorwielaandrijving en die heeft dat gedoe niet.

    Ik heb een Giant gehad met voorwielaandrijving die had precies hetzelfde. Stond altijd met ingeknepen remmen bij kruispunt om over te kunnen steken. Je schoot anders zo vooruit. Mijn zus had een Sparta, die had dit probleem dus helemaal niet. Schijnen verschillende manieren van ondersteuning te zijn ondanks dat de motor bij beide modellen in het voorwiel zit.
  7. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Ik heb sinds vorig jaar een amslod en herken t niet.
    Wel een keer vanuit stand dat.de trapper naar voren ging en de fiets ervan door.. maar was mijn foutje.

    Nu fiets ik naar mn werk en dan op 5.. max 25. Als ik deze dan op 4 zet pakt ie pas weer als ik onder de 20 kom

    Ik denk wel.dat t scheelt welk model. Ik heb destijds 1 model boven de basis genomen. Vond deze veel.lekkerder rijden.

    Ik geloof ik preston
  8. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Karin67


    Ik geloof ik preston



    Ik heb de Newton
  9. johan012
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van johan012
    Ik denk dat je trapsensor het niet meer doet.
    Je kan het even bekijken of het gele lampje knippert als je achteruit trapt
Terug naar de lijst