Hoe kom ik van die energieadviesbureaus af die onuitgenodigd bellen

Hoe kom ik van die energieadviesbureaus af die onuitgenodigd bellen 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Koop een luchthoorn. En telkens als er een belt....... Daarna heel onschuldig vragen wat dat voor geluid is en dan nogmaals de luchthoorn.

    Plaatje
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Nergens je telefoonnummer invullen tenzij echt noodzakelijk. En bij verplicht veld waar tel contact niet echt noodzakelijk is een fake nummer invullen 0318777777 of 0624681012 werkt erg goed. En hebben ze je per ongeluk wel nodig, dan mailen ze dat je nr niet klopt.

    Ik heb een heel mooi nummer van mijn vaste telefoon, waar een taxicentrale jaloers op kan zijn.

    Mijn nummer wordt ook weleens als fakenummer gebruikt -meestal met een fakenaam er aan gekoppeld-en daar ben ik niet blij mee.

    Ik zou die mensen willen aanraden nergens aan mee te doen of zo flink te zijn hun echte gegevens in te vullen ipv een ander er mee lastig te vallen.
  3. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Een bedrijf maakte een keer de fout om herkenbaar mij te bellen.

    Op mijn verzoek mij uit hun bestand te halen gaven ze aan nee hoor doen we niet. Mijn opdrachtgever wil dat niet en van het bel me niet register trekken we ons ook niets aan.

    Omdat ik er 's nachts wel een uit moet als de natuur roept heb ik dus om 03.15uur dat nummer gebeld.

    Toe ze slaperig opnam heb ik eerst gevraagd of ik niet stoorde?
    Zij: ja natuurlijk wel weet u hoe laat het is?
    Ik: ja hoor 03:15 uur. Maak ik u wakker dan?
    Zij: ja natuurlijk
    Ik: ach daar trek ik mij niets van aan. Doen jullie ook niet.
    Zij waar belt u voor?
    Ik: om te zeggen dat het abonnement waar u voor belde niet wil afsluiten.

    Als u dat niet meer wilt vult u gewoon het bel me niet register in. Fijne nacht nog.


    Nooit meer door lastig gevallen.
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef koen


    of het nummer invullen van iemand waar je een hekel hebt.......

    ..............


    Belachelijk.
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Vraag je aan de beller hoe ze aan je nummer komen?
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    "Goedemiddag mevrouw, u belt met xxx van Energiedinges."
    "Het spijt me, maar ik heb geen interesse."
    "Ja, maar ik..."
    "Het spijt me, maar ik maar nu een einde aan dit gesprek."

    *tuut tuut tuut*

    Ze bellen alleen op mijn vaste nummer. Die laat ik 3x over gaan. Gaat hij daarna nog over, dan is het meestal geen verkoper. Geen idee hoe ze aan mijn nummer komen, ik ben voorzichtig met nummers verstrekken en het is een geheim nummer.

    Andere mobiele nummers invullen, daarmee belast je een ander. De beller lastig vallen met toeters of nachtelijke telefoontjes vind ik niet kunnen, omdat zij vaak ook liever iets anders willen doen maar om één of andere reden niet kunnen. Sommigen van hen worden verplicht daar te werken om uit de uitkering te komen/blijven. Ook zijn het vaak studenten die hun studie willen betalen (niet iedereen is geschikt voor de horeca).

    Dus: vriendelijk en respectvol, maar ook resoluut "nee" zeggen, en na 2x "nee" de verbinding verbreken.

    Het bel-me-nietregister is niet bepaald doeltreffend.
  7. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Ok, dit zijn de uitzonderingen dat ik me bedien van leugentjes om bestwil. Als je blijft volhouden dat je helemáál niet die persoon bent en helemáál niet daar woont, halen ze je handmatig uit het systeem. Niks geen register, niks geen bandje afluisteren. Heel snel en doeltreffend, je laat geen andere mensen lastig vallen en je kunt gewoon vriendelijk blijven. Smile
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik heb laatst het 'beroepen op recht van verzet' gebruikt naar aanleiding van dit draadje. Goed zeg, het werkt perfect! Beller namens energiemaatschappij zei direct zoiets als 'Oke, dan haal ik u uit het systeem, fijne dag nog!' en klaar was ik Smile
Terug naar de lijst