Wat is dit? En doe ik er iets tegen?

Wat is dit? En doe ik er iets tegen? 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Margoos
    Groenezeep met spiritus is het beste niet (heel) schadelijk voor ander dierleven middel tegen luis. Pyrmethrin is helaas zeer schadelijk voor ander leven en voor het milieu.



    Ik spuit met een mix van groene zeep, spiritus en water.
    Maar daarmee spuit ik niet alles weg.
    Volgens mij moet ik na het spuiten nog even borstelen en met een handschoen alles beestjes fijnknijpen of zo.
    Ik heb niet de indruk dat ze echt dood gaan door te spuiten
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Ik spuit met een mix van groene zeep, spiritus en water.
    Maar daarmee spuit ik niet alles weg.
    Volgens mij moet ik na het spuiten nog even borstelen en met een handschoen alles beestjes fijnknijpen of zo.
    Ik heb niet de indruk dat ze echt dood gaan door te spuiten


    Pyrmetrin mag zelfs in biologische teelt gebruikt worden en zelfs een dag voordat bv fruit geconsumeerd wordt.
    Zou je het op een bij spuiten dan gebeurd daar niets mee.
    Ik heb ook wel groene zeep en spiritus en ook brandnetelgier gebruikt. Werkte idd maar deels net als wat jij hebt.
    Het allerbeste is geen planten plaatsen die gevoelig zijn voor luis, zoals bv rozen. Maar ik maak ook een uitzondering bij mijn hibiscus net als vroeger bij mijn klimrozen.
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Rose_s

    ...........
    Het allerbeste is geen planten plaatsen die gevoelig zijn voor luis, zoals bv rozen. ..............


    Luizen zijn dol op jonge blaadjes, blijkbaar vooral iets fruitigs.
    In het verleden zaten mijn kers en appels er vol mee, ik begin er niet meer aan om alles te bestrijden.
    Ik heb geen kers meer en de appels laat ik voor wat het is, met of zonder luis.

    Nu zitten ze voor het eerst in mijn vlierbes die heel enthousiast groeit.
    Bij de nieuwe blaadjes en takjes was het hier en daar zwart van de luizen.
    Vreemd genoeg heb ik niet echt mieren gezien, wat ik destijds wel had bij de kers en de appel.
    Dit gebeurt allemaal in mijn achtertuin.

    Ik heb de rozen in mijn voortuin nog niet gecheckt, maar tot nu toe heb ik daar amper tot geen bladluis.
Terug naar de lijst