virtual dub videostreaming opnemen.

virtual dub videostreaming opnemen. 

Onderwerp van peter62

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    hallo, en wie kan mij helpen.

    ik heb een diamond vc500 video adapter met meegeleverde software om video's te digitaliseren en op te slaan.
    nu lukt het mij niet om dit goed te krijgen.
    dus ging op zoek naar vervangende software en kwam uit bij virtualdub.
    deze schijnt het zelfde te doen, maar dan software van deze tijd (dus ook voor win10)
    maar ik krijg het niet echt goed voor elkaar.
    krijg nu wel videostream, maar zodra ik ga opnemen is beeld weg en krijg al sowieso geen geluid.....
    wie kan mij helpen en is bekend met dit soort systemen?
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    eerst zorgen dat de geluidsuitgang van de videoadapter is aangesloten op de geluidsingang van jouw computer.

    let op dat je de juiste audio ingangstype (op jouw computer) kiest: microfoon of aux (heeft met de impedantie/signaal sterkte te maken). Kijk in de handleidng van de videoadapter hoe/wat de audio in te stellen.

    dat de videostream op zwart gaat als je gaat opnemen is raar........
  3. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62

    het geluid is niet zo moeilijk...de rode tulipstekker op de rode tulipstekker....daar kan ik niet zo veel mee.
    het gaat ergens fout of in de configuratie, of in de codec?....
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef peter62
    het geluid is niet zo moeilijk...de rode tulipstekker op de rode tulipstekker....daar kan ik niet zo veel mee.
    het gaat ergens fout of in de configuratie, of in de codec?....


    meestal heeft de audioaansluiting een aantal 3.5mm pen connectors toch?
  5. Tom
    Nou moe!

    Toon alleen de berichten van Tom
    Ik denk dat die vc500 adapter niet werkt met andere software. Heb zoiets gehad met een adapter van Pinnacle.

    Ik zou het eerst proberen met de software die bij de adapter is meegeleverd.
    En sluit die adapter aan op een USB2 poort van je PC, dat zou ook het probleem kunnen zijn...

    Rode en witte stekkers aansluiten op de audio uitgangen van je video recorder. Die gele is voor het video signaal.

    Lukt dit niet even op de support pagina's kijken van Diamond
    >>LINK<<

    Succes
  6. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62

    quote:
    Dit schreef Tom
    Ik denk dat die vc500 adapter niet werkt met andere software. Heb zoiets gehad met een adapter van Pinnacle.

    Ik zou het eerst proberen met de software die bij de adapter is meegeleverd.
    En sluit die adapter aan op een USB2 poort van je PC, dat zou ook het probleem kunnen zijn...

    Rode en witte stekkers aansluiten op de audio uitgangen van je video recorder. Die gele is voor het video signaal.

    Lukt dit niet even op de support pagina's kijken van Diamond
    >>LINK<<

    Succes

    de camcorder...heeft alleen geel en zwart...waarbij zwart het audiokanaal is (geen stereo dus)
    usb2....hmzzz...dat zou wel eens kunnen zijn..heb denk ik alleen usb 3? er zit in ieder geval geen usb1 op deze laptop. (met losse grafische kaart)

    de link naar de FAQ...heeft links die niet werken. diamond is niet meer dan een steentje ben ik bang..
  7. Tom
    Nou moe!

    Toon alleen de berichten van Tom
    Ga anders eens zoeken op google of YouTube
    Er ziijn altijd mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben..
  8. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62

    ik heb een ander programma gedownload en geïnstalleerd....en het loopt als een zonnetje!

    bedankt allen voor de input!
Terug naar de lijst