Autorijden: Als je niet op hetzelfde adres staat ingeschreven

Autorijden: Als je niet op hetzelfde adres staat ingeschreven 

Onderwerp van La-Loba

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    Mijn zoon is terug ( uit China) vanwege zijn lange vliegreis is hij 2 weken elders (preventief) in quarantaine geweest ( niet ziek geworden)!
    Nu woont hij (tijdelijk ) bij mij in huis maar staat ingeschreven bij zijn vader als officieel adres.
    Heb wat opgezocht over de Corona maatregels m.b.t. autorijden.
    Mag je nu wel of niet met zijn tweeën in de auto als je niet op hetzelfde adres staat ingeschreven, wij vormen in feite wel een gezin nu, maar ( hoe) moet je dat dan aantonen?
    Wil geen onnodig risico nemen.
    Maar dacht vraag het hier even...vast iemand die dit weet of weet waar je het kunt na vragen.
  2. Roger
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roger
    Gewoon benoemen dat het je zoon is verder geen aandacht aan besteden
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn dochter en ik wonen volgens het gba ook niet op zelfde adres. Heb al heel wat ritten samen gereden. Zolang je geen gekke dingen doet, zullen ze je niet aanhouden toch? En anders de één voorin en de ander achterin. Of een scherm tussen jullie beiden maken.
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Nee het mag niet maar net zoals de regel blijf thuis waar half Nederland zich niet aan houdt krijg je er geen boete voor.

    Met wie mag je in de auto?
    Mag ik met 2 mensen in één auto zitten als we geen huisgenoten zijn?
    De basisafspraak is dat we áltijd 1,5 meter afstand houden als we niet tot één huishouden behoren. Dus nee, het is erg onverstandig om met een vriend, buurman of collega in één auto te zitten. Doordat je zo dicht bij elkaar zit, loop je namelijk een grotere kans om het coronavirus te krijgen én om het te verspreiden. Je kunt er geen boete voor krijgen.

    Mag ik met 3 mensen in één auto zitten als we geen huisgenoten zijn?
    Het is onverstandig én strafbaar om met 3 personen in een auto te zitten als je niet uit hetzelfde gezin komt. Het kan je een boete opleveren van 390 euro (of 95 als je tussen de 13-17 bent). Ben je 18 jaar of ouder, dan komt de boete ook als aantekening op je strafblad te staan.


    Link politie vragen over corona : >>LINK<<
  5. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba

    Ja , dat bedacht ik me ook veel jongeren wonen vaak al elders op een adres en zijn nu vanwege de situatie ook weer (even) thuis, is dan je eigen kind.
  6. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Ik zit trouwens ook gewoon met mijn zoon in de auto als dat nodig is en die staat bij zijn moeder ingeschreven maar woont al vanaf voor dat de CC begon hier bij.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb het voor mijn topic nagevraagd bij de gemeente. Je word niet aangehouden als je met 2 in de auto zit.

    De kans is wel aanwezig bij 3 of meer.

    Ik denk wel dat ze dan eerder een auto aanhouden met een paar leeftijdgenoten, omdat dan de kans heel groot is dat het geen broers en zussen zijn die op hetzelfde adres wonen.



  8. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba

    Heb net de politie maar even gebeld.
    Hij voorzag geen probleem, mits ik het goed kan onderbouwen.
    En fijn te lezen dat je dus als je met 2 in de auto zit niet zomaar word aangehouden.
    Dank voor alle informatie inmiddels!
Terug naar de lijst