Robotica liefhebbers gezocht

Robotica liefhebbers gezocht 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Voor een knul van bijna 16 jaar ben ik op zoek naar een soort hobbyclub of iets soortgelijks voor jongeren en ouderen die veel met robotica bezig zijn.
    De jongen waar ik het over heb is erg geïnteresseerd en doet er op kleine schaal ook wel wat mee, maar wil/moet ook nog veel leren.
    Ik heb geen flauw idee of zulke hobbyclubs bestaan en al helemaal niet of die er ook in Utrecht zijn.
    Hij wil uiteindelijk via een MBO-opleiding iets in de robotica gaan doen.

    Is er iemand die hier wat meer kijk op en ervaring in heeft dan ik en weet hoe we zo'n club kunnen vinden?
  2. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    In Utrecht ben ik verder niet bekend, maar even googelen op Fablab zou je wel eens verder kunnen brengen. Of misschien via deze site >>LINK<<

  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef eva_eva
    In Utrecht ben ik verder niet bekend, maar even googelen op Fablab zou je wel eens verder kunnen brengen. Of misschien via deze site >>LINK<<




    Ik zie in Utrecht meerdere locaties, dat is al een fantastisch veelbelovend begin.
    Alvast bedankt. Smile
  4. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Coderdojo heeft ook robotica,
    >>LINK<<

    Ze zitten ook in het hele land.

  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef meeuw
    Coderdojo heeft ook robotica,
    >>LINK<<

    Ze zitten ook in het hele land.




    Ook in Utrecht inderdaad.
    Bedankt.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    robotica is een verzameling van technieken om dingen te laten bewegen/verplaatsen/bewerken.

    als je hierbij meer naar de practische toepassing kijkt kan je misschien ook denken aan een hobbyclub van model boten of auto's.

    een boot bouwen (die blijft drijven!) met een voortstuwing, stuurinrichting, een scheepshoorn, bewegende kranen aan boord etc. is bijv een toepassing van deze techniek.

    bij het zelfbouwen komen veel verschillende technieken kijken: stromingsleer (rompontwerp), rompbouw (polyester verwerking), fijnmechanica (schroef, schroefas, roer, stuurinrichting), electronica (afstandsbediening). Is ook iets waar je met meer mensen met verschillende vaardigheden aan een project kan werken.

    en als het project klaar is kan je oefenen voor je vaarbewijs.
    19 mei '20 - 23:07:33 / 20 mei '20 - 08:05:47
Terug naar de lijst