CD branden vanaf de PC/Mac

CD branden vanaf de PC/Mac 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 25 mei 2020 om 14:43:24

Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Er was een tijd dat ik heel veel CD's brandde voor vrienden, kennissen, e.d.
    Maar dat is al weer zo lang geleden dat ik ben vergeten hoe 't ook al weer zat.
    Daarom kon ik een goede oudere vriend niet helpen.
    Hij heeft internet afgezocht, maar kon het niet vinden. En dus belde hij mij.
    Maar ik heb 'm wel beloofd dat ik met de oplossing ga komen.

    Hij gebruikt Apple-computers, maar dat maakt volgens mij niet echt uit.
    Op zijn Mac staan wat liedjes, volgens mij in MP3, die hij op een CD gebrand wil hebben en dan op 'gewone' hifi-apparatuur wil afspelen.
    Volgens mij moet het dan naar .wav formaat, maar volgens mij zat er ook nog een allerlaatste stap aan vast.
    Een die ik me niet meer kan herinneren en hij ook niet (hij wordt dit jaar 80).

    Kortom:
    Hoe brand je een CD die je op een ouderwetse CD-speler kunt afspelen?
    Graag stapsgewijs.
    En waarschijnlijk gaat het om dat allerlaatste stapje.

    Alvast bedankt.

  2. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Volgens mij is het tegenwoordig allemaal wat simpeler geworden, en gaat het bijna van zelf (in windows zelfs vanaf de verkenner).
    maar het is voor mij ook alweer een tijdje geleden, en van Apple weet ik niks (en dat hou ik graag zo).

    misschien heb je hier iets aan:

    >>LINK<<

    in ieder geval is het draadje weer up. dus misschien leest een echte deskundige het.
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef hanss51
    Volgens mij is het tegenwoordig allemaal wat simpeler geworden, en gaat het bijna van zelf (in windows zelfs vanaf de verkenner).
    maar het is voor mij ook alweer een tijdje geleden, en van Apple weet ik niks (en dat hou ik graag zo).

    misschien heb je hier iets aan:

    >>LINK<<

    in ieder geval is het draadje weer up. dus misschien leest een echte deskundige het.



    Hij heeft het al voortdurend via iTunes geprobeerd.
    Het nummer wordt wel op de schijf gebrand, maar is niet afspeelbaar via hifi..
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Hij heeft het al voortdurend via iTunes geprobeerd.
    Het nummer wordt wel op de schijf gebrand, maar is niet afspeelbaar via hifi..


    wat er waarschijnlijk mis gaat is dat het bestand wel naar CD wordt geschreven, maar een HiFi installatie accepteert alleen "audio CD" en geen "data CD".

    doe de CD es in je computer, zie je dan een bestand staan? zoja, dan is het een "data CD" (en kan de HiFI er niks mee).

    zie hier een uitleg (google, zoek op "audio cd maken mp3 op imac")

    >>LINK<<
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Hij heeft het al voortdurend via iTunes geprobeerd.
    Het nummer wordt wel op de schijf gebrand, maar is niet afspeelbaar via hifi..


    Kan de hifi überhaupt cd-r's aan? Ik meen mij te herinneren dat ook de cd-speler geschikt moet zijn hiervoor. Als het goed is zou dat op de speler zelf moeten staan, of testen met een oudere cd-r.
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef koen


    wat er waarschijnlijk mis gaat is dat het bestand wel naar CD wordt geschreven, maar aan HiFi installatie accepteert alleen "audio CD" en geen "data CD".

    doe de CD es in je computer, zie je dan een bestand staan? zoja, dan is het een "data CD" (en kan de HiFI er niks mee).


    Audio muziek wordt volgens mij ook als bestand gezien. Stop maar een willekeurige normale Cd in je pc. Daar valt volgens mij geen conclusie uit.te trekken.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Audio muziek wordt volgens mij ook als bestand gezien. Stop maar een willekeurige normale Cd in je pc. Daar valt volgens mij geen conclusie uit.te trekken.


    een audi cd kan je in de computer alleen afspelen, geen bestanden zichtbaar.
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef koen


    een audi cd kan je in de computer alleen afspelen, geen bestanden zichtbaar.


    Helaas hier geen mogelijkheid meer om het echt te testen.
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    Ik heb het nu zelf even geprobeerd met Express Burn en bij mij lukt dat.
    Hij gaat het vanmiddag ook proberen en dan hoor ik of dat de juiste manier is.
    Waarschijnlijk zit 't 'm in het "finalizen".
Terug naar de lijst