Luis?

Luis? 

Onderwerp van Capibara

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Het zal in ieder geval meehelpen. Bij een plaag is het goed om de balans te herstellen. En dat duurt wel even (jaren). En meestal wil niemand zo lang wachten.


    Heb ff gekeken. Zijn gewoon te koop. Wist ik nietSmile

    Misschien eerst met water en dan er lieveheersbeestjes inzetten, als ‘ onderhoud’ zoiets?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Is bij mij altijd goed gekomen. Ik had ze regelmatig in m'n appelbomen.... Deed ik niks aan. Betekende ook dat ik geen appels had, dat wel. Snoeien tegen luis heeft in elk geval geen zin. Iets kortwieken om straks minder snoei afval te hebben kun je doen. En daarna in de herfst tot een cm of 50 snoeien. Groeit vanzelf weer aan.

    Met gewoon water er af spuiten hielp niet. Met zeep wel, op mijn balkon nu. En veel water geven. Schijnt ook door de droogte te komen dat ze toeslaan.
  3. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Wij hebben zwarte in de clematissen, niet zo heel veel.
    Wat doen de mieren ermee?
    Eten die ze op?
  4. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    Aanvulling op de goede tips:

    Bladluis is gek op brandnetel.
    Als je het hebt en het kan deze laten staan.

    Geen gif gebruiken, is echt niet nodig en zeer schadelijk voor het ecologisch systeem. Bladluis houdt niet van water en je kan ze dus gewoon er af spuiten.
    Idd is er nu erg veel luis, bij mij in de tuin ook. Vanwege de droogte zoals al gezegd is. En de droge wind. Ze komen lekker aanwaaien.

    Ik heb een doorgeschoten sla van vorig jaar staan. Zag ineens dat het krioelde van de lieveheersbeestjes... yes! welkom!


  5. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Wij hebben zwarte in de clematissen, niet zo heel veel.
    Wat doen de mieren ermee?
    Eten die ze op?


    De mieren eten de bladluizen niet op. Juist niet: ze verdedigen ze tegen lieveheersbeestjes en andere luizenvreters.
    In bladluizen-plas zit namelijk veel suiker en daar zijn mieren dol op.
  6. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Beetje eigenwijs geweest, vlinderstruik kort gesnoeid.
    Rest vd bladluis met water eraf gespoten.
    Hou het in de gaten, mocht het nodig zijn dan koop ik lieveheersbeestjes.
  7. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef George


    De mieren eten de bladluizen niet op. Juist niet: ze verdedigen ze tegen lieveheersbeestjes en andere luizenvreters.
    In bladluizen-plas zit namelijk veel suiker en daar zijn mieren dol op.


    O bah, ik dacht al wat is dat plakspulSmile
  8. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Aanvulling op de goede tips:

    Bladluis is gek op brandnetel.
    Als je het hebt en het kan deze laten staan.

    Geen gif gebruiken, is echt niet nodig en zeer schadelijk voor het ecologisch systeem. Bladluis houdt niet van water en je kan ze dus gewoon er af spuiten.
    Idd is er nu erg veel luis, bij mij in de tuin ook. Vanwege de droogte zoals al gezegd is. En de droge wind. Ze komen lekker aanwaaien.

    Ik heb een doorgeschoten sla van vorig jaar staan. Zag ineens dat het krioelde van de lieveheersbeestjes... yes! welkom!





    In voortuin geen brandnetels, waarschijnlijk omdat het zo gortdroog is daar.

    Heb wel gesnoeid, rest met water gedaan. Mocht het niet baten dan ga ik over op lieve heers beestjes
  9. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Is bij mij altijd goed gekomen. Ik had ze regelmatig in m'n appelbomen.... Deed ik niks aan. Betekende ook dat ik geen appels had, dat wel. Snoeien tegen luis heeft in elk geval geen zin. Iets kortwieken om straks minder snoei afval te hebben kun je doen. En daarna in de herfst tot een cm of 50 snoeien. Groeit vanzelf weer aan.

    Met gewoon water er af spuiten hielp niet. Met zeep wel, op mijn balkon nu. En veel water geven. Schijnt ook door de droogte te komen dat ze toeslaan.


    Ja de droogte las ik ook. Is in voortuin waar vanaf 11 tot 17u de zon op staat.
    Ik zal het natter houden, misschien helpt dat ook.
  10. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Wij hebben zwarte in de clematissen, niet zo heel veel.
    Wat doen de mieren ermee?
    Eten die ze op?



    Mieren melken ze ( vraag me niet hoe) dus ze houden elkaar in stand.
Terug naar de lijst