problemen met mails ontvangen

problemen met mails ontvangen 

Onderwerp van tineke69

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door tineke69 zelf op 4 juni 2020 om 13:12:35

Terug naar de lijst
  1. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Vorige week ben ik op vakantie gegaan. Daar had ik geen wifi en heb mijn laptop niet kunnen gebruiken. Hier heb ik Windows Live Mail op staan. Omdat ik toch mijn mails wilde ontvangen heb ik op mijn mobiel KPN Webmail geïnstalleerd. Ik 'zit' bij KPN.
    Gisteren ben ik thuis gekomen en vanmorgen wil ik mijn laptop gebruiken om hierop mijn mails te lezen. Maar sinds dat ik weg ben gegaan zijn er op Windows Live Mail geen mails binnen gekomen. Misschien heel blond, maar ik dacht dat daar gewoon de mails ook op kwamen, net zoals op de KPN Webmail.
    Zelfs op mijn mobiel als ik KPN Webmail openen zijn daar alle mails verdwenen en is de inbox helemaal leeg. En er zaten toch belangrijke mails tussen....

    Heeft er iemand verstand van hoe ik weer 'gewoon' mails kan ontvangen? Ik heb mezelf vanaf de laptop een testmail gestuurd en deze kwam aan in de spambox, dus iets doet het nog wel.
    Alvast bedankt voor het meedenken
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb je de app "KPN webmail" geinstalleerd of maak je gebruik van je browser om in te loggen bij KPN mail?
    Als je de app gebruikt, ga eens met je laptop in een browser naar je webmail ( >>LINK<< ). Kun je daar je mails wel weer terugzien? Ook kijken in je prullenbak.

    Kijk in de app ook naar je instellingen. Kan zijn dat die (om ruimte/data te besparen) ingesteld staat om na een x-aantal dagen (vermoedelijk 7) alle mails uit je inbox te wissen. Weet niet of je app zodanig is in te stellen dat het dan alleen op je telefoon gebeurt.

    Windows live mail en kpn mail zijn 2 verschillende mail providers. Vergelijk het met supermarkten: Windows Live mail is Jumbo en KPN mail is Hoogvliet. Beiden maken gebruik van andere mailadressen (live mail eindigt op @livemail of @hotmail oid en KPN eindigt op @kpnmail). Je kan met sommige mailproviders wel instellen dat het mail van de andere provider op kan halen, maar dat hangt af van de andere provider.

    Maar als bij je KPN mail alle mails gewist zijn (vermoedelijk door de app) dan zal ook je windows live mail deze ook niet meer tonen indien live mail je KPN mails liet zien.

    Vermoedelijk zit jou probleem dus in wat instellingen in jou app en synchronisatie instellingen. Daar zul je goed naar moeten (laten) kijken.

    Tevens is het het beste om je mails per provider te openen en niet van andere providers gebruik te maken. Bijv je KPN mail enkel en alleen openen in de KPN app of via webbrowser bij KPN zelf. Dus niet via een andere mailprovider. Dat levert vaak meer problemen op dan dat het gemakt geeft.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In mijn ziggo tijd (werkte op helpdesk) hadden mensen dit vaak als ze ingelogd waren geweest op het netwerk van een hotel. Misschien zit het probleem van jou ook in die hoek. In dat geval kpn helpdesk bellen.
  4. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Bedankt voor de reacties. Arno, je hebt het voor mij duidelijk uitgelegd.
    Ik heb geen app, maar logde steeds in via google. Ik ga mijn instellingen eens rustig bekijken.
Terug naar de lijst