Met spoed seniorenwoning gezocht

Met spoed seniorenwoning gezocht 

Onderwerp van mickey

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef maartje


    Moeder kon toch eerst bij een van de dochters in huis?

    Oh ja.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Maar red je dat met 50000? En binnen een maand?

    Budget was toch max € 325?
  3. mickey
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mickey

    De volgende - licht positieve - update ...

    Nogmaals weer bedankt voor het meedenken over alle praktische en niet praktische zaken. Het helpt me wel om alles soms heel even los te laten.

    Mijn moeder heeft zich heel lang verzet tegen het kopen van een huis terwijl ik al jaren het idee had dat dat de beste keuze was. Vrienden van haar waren ook negatief over op latere leeftijd nog een huis kopen, je kon beter geld in eigen zak houden. En dat huren, daar geeft ze nog steeds de voorkeur aan. Een koophuis verbouwen ziet ze ook helemaal niet zitten. Ik heb het huis in Kerkdriel voorgesteld, om daar een mooi paleisje van te maken. Via de telefoon, maar ik hoorde de tranen in haar stem. Ze wil daar gewoon niet wonen. Het is een ander dorp, andere mensen en overwegend katholiek. Dat is ze zelf niet, ze gaat in Bruchem naar een protestantse kerk.

    Maar goed, de update zoals het er waarschijnlijk uit gaat zien.

    Een vriendin van mijn zus heeft familie in Gameren (= voorkeursdorp) die aan hun huis een zelfstandige woonruimte verhuren. Maandag gaat ze samen met mijn zus daar kijken. Vanaf februari kan ze hier sowieso gaan wonen. De tijd om iets te overbruggen wordt dus kleiner. In Zaltbommel komt rond half augustus een woning vrij op het industrieterrein. We zijn hier al een keer gaan kijken. Het is niet ideaal maar wel een dak boven het hoofd. Door een verwarring van beide kanten (eigenaar en mijn moeder) is de woning tijdelijk aan andere mensen verhuurd. De tussenliggende periode - 31 juli tot half augustus - kan ze bij mijn zus wonen, daarna de woning op het industrieterrein en uiteindelijk naar Gameren. Er is al toegezegd dat ze hier kan blijven wonen zo lang als ze zelf wil.

    Degene die de woning in Gameren tot februari gaat huren, moet zijn huis nog verkopen. Er wordt navraag gedaan wat nu de precieze plannen zijn.

    Misschien een wat warrig verhaal maar licht positief ... ik ga duimen.

  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Dat zou fijn zijn!!
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Niks warrig hoor. Ik vraag me alleen af of al dat gesleep wel zo fijn is. Je moeder is niet de jongste meer...
  6. mickey
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mickey

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Niks warrig hoor. Ik vraag me alleen af of al dat gesleep wel zo fijn is. Je moeder is niet de jongste meer...


    Het gesleep is alles behalve ideaal. Daarom hoop ik stiekem dat de huurder in Gameren een ander plan trekt in de tussenliggende periode. Maandag horen we meer hierover. Dat zou wél ideaal zijn ...
Terug naar de lijst