Auto verzekeren

Auto verzekeren 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Het gaat niet om jezelf, maar om wanneer je kinderen in je auto rijden. Of een auto op jouw naam zetten en dan schade krijgen



    Wat ik al zei.
    Ik kan net zoveel auto's op mijn naam zetten als ik wil en uitlenen aan deze of gene.

    Stel jij leent er 1 en je veroorzaakt er schade mee. Pech voor mij en de noclaim van die auto.

    Staat los van de andere verzekeringen van de overige voertuigen.

    Mijn verzekering eist dat chauffeur heeft:
    Toestemming van mij (geen joyriding)
    en een geldig rijbewijs. Meer niet.

    (O ja, geen drank en drugs gebruik tijdens het rijden ermee en tegenwoordig ook geen lachgas) maar das logisch
  2. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Je kan het proberen.
    Helaas weet ik iemand die ook op deze manier dacht en nu flink in de problemen is gekomen, doordat de verzekering het niet vertrouwde en onderzoek ging doen.
    Het gaat goed tot je gepakt wordt.


    Dat kan idd mijn tussenpersoon bij de bank doet het ook niet. 2 auto's op één adres met een alleenstaande volwassene is voor hem een no go door ervaring van klanten zoals Arno zegt
  3. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    quote:
    Dit schreef marieke1971


    Dat kan idd mijn tussenpersoon bij de bank doet het ook niet. 2 auto's op één adres met een alleenstaande volwassene is voor hem een no go door ervaring van klanten zoals Arno zegt


    Daarom rechtstreeks met maatschappij regelen.
  4. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef MaNu
    De auto hoeft helemaal niet op je naam te staan als je hem verzekerd. Sluit maar eens een online verzekering af. Ze willen alleen het kenteken/meldcode weten.


    Zonder juiste tenaamstelling is er geen verzekerd belang, lees: geen dekking
  5. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Hightower


    Daarom rechtstreeks met maatschappij regelen.


    Als je een (tweede) auto op je eigen naam zet moet je de regelmatige bestuurder doorgeven, geef je een andere naam door dan is het simpel gezegd dus fraude met alle gevolg van dien als het fout gaat zoals Arno-M al schrijft.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef MaNu
    De auto hoeft helemaal niet op je naam te staan als je hem verzekerd. Sluit maar eens een online verzekering af. Ze willen alleen het kenteken/meldcode weten.

    En als je zoon er veel in rijdt en er gebeurd iets dan reed hij er toevallig in.

    Daar trapt de verzekering niet altijd in.
    Ik kan de link niet mee vinden, maar ik heb ooit een fascinerend verhaal gelezen mbt hoe de verzekeraar na bv en ongeval onderzoek doet of de regelmatige bestuurder wel de regelmatige bestuurder was. Twee auto's op één naam is genoeg om zo'n onderzoek te triggeren.
    Andere factoren zijn bv type auto en of zoon nog thuis woont. Een oud brouwtje die zogenaamd regelmatige bestuurder is van een getunede Golf GTI terwijl ze ook nog een Suzuki Alto heeft? En haar 19-jarige kleinzoon veroorzaakt een ongeluk met die Golf GTI?
  7. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Daar trapt de verzekering niet altijd in.
    Ik kan de link niet mee vinden, maar ik heb ooit een fascinerend verhaal gelezen mbt hoe de verzekeraar na bv en ongeval onderzoek doet of de regelmatige bestuurder wel de regelmatige bestuurder was. Twee auto's op één naam is genoeg om zo'n onderzoek te triggeren.
    Andere factoren zijn bv type auto en of zoon nog thuis woont. Een oud brouwtje die zogenaamd regelmatige bestuurder is van een getunede Golf GTI terwijl ze ook nog een Suzuki Alto heeft? En haar 19-jarige kleinzoon veroorzaakt een ongeluk met die Golf GTI?


    Denk aan niet uitgekeerd krijgen van eigen schade
    En/of verhaal van uitgekeerde WA schade (stel dat er letsel is, dat loopt in de papieren). Alleen omdat men niet de premie wil betalen passend bij de leeftijdscategorie Smile
  8. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Denk aan niet uitgekeerd krijgen van eigen schade
    En/of verhaal van uitgekeerde WA schade (stel dat er letsel is, dat loopt in de papieren). Alleen omdat men niet de premie wil betalen passend bij de leeftijdscategorie Smile


    En wat ik begrijp ook nog op een zwarte lijst komen zodat je alleen nog maar bij De vereende terecht kan die een flinke hoge premie berekenen.

  9. quote:
    Dit schreef Tinus

    Daar trapt de verzekering niet altijd in.
    Ik kan de link niet mee vinden, maar ik heb ooit een fascinerend verhaal gelezen mbt hoe de verzekeraar na bv en ongeval onderzoek doet of de regelmatige bestuurder wel de regelmatige bestuurder was. Twee auto's op één naam is genoeg om zo'n onderzoek te triggeren.
    Andere factoren zijn bv type auto en of zoon nog thuis woont. Een oud brouwtje die zogenaamd regelmatige bestuurder is van een getunede Golf GTI terwijl ze ook nog een Suzuki Alto heeft? En haar 19-jarige kleinzoon veroorzaakt een ongeluk met die Golf GTI?

    Deze snap ik maar dat speelt hier niet op die manier. Ik rij zelf in een diesel en wil er een klein boodschappenautootje bij kopen. Degene die het verst weg moet, zoon of ik, neemt dan de diesel, de ander het kleintje.
  10. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Deze snap ik maar dat speelt hier niet op die manier. Ik rij zelf in een diesel en wil er een klein boodschappenautootje bij kopen. Degene die het verst weg moet, zoon of ik, neemt dan de diesel, de ander het kleintje.


    Als die op jouw naam komt te staan kun je 'm op jouw naam verzekeren. Maar denk nog wel even aan eventueel opbouw schadevrije jaren voor zoon
Terug naar de lijst