Schimmel? Roet? Vuil?

Schimmel? Roet? Vuil? 

Onderwerp van malva


Dit onderwerp is gesloten.
door malva zelf op 2 juli 2020 om 12:46:28

Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Op de wc beneden had ik behang.
    In de hoek op de foto zat al jaren dit zwarte iets, net boven de behang rand.

    Net het behang eraf gehaald en nu zie ik dat die extra hoek over de hele lengte zwartig is.

    Makkelijkst...dicht smeren, plafond witten en eventueel nieuw behangetje.

    Maar ik vraag mij vooral opeens af, wat is het??
    Achter het hoekje gaat m.i. de afvoer van de wc boven. In de badkamer ruik ik wel eens schimmel zonder dat ik het zie. Beneden op de wc nooit.

    Ga ik voor roet. Kan goed, jaren geleden is een buurhuis aan die kant afgebrand.

    Als ik het schot open maak, wat kan er dan tevoorschijn komen aan ellende?
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Heb je een huurhuis?

    Dan moet je de woningstichting bellen ( of kijken op hun website_) wat ze hierin kunnen betekenen. Toen ik hier kwam zat de hele badkamer plafond onder de zwarte plekken, woningstichting gebelden het is schimmelvrij gemaakt,

    Met een koophuis zou ik achter de muur kijken en grondig aanpakken, ongeacht wat het is.
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Koophuis, dus zelf actie.
    Of niet....
    Ik zal vanavond eens aan een buurman vragen of hij dit herkent.

    Op zich ben ik niet zo bang dat het schimmel is, m.i. weet ik hoe dat ruikt, en het ruikt nergens naar.
    Maar ja, het kan wel natuurlijk.
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef malva
    Koophuis, dus zelf actie.
    Of niet....
    Ik zal vanavond eens aan een buurman vragen of hij dit herkent.

    Op zich ben ik niet zo bang dat het schimmel is, m.i. weet ik hoe dat ruikt, en het ruikt nergens naar.
    Maar ja, het kan wel natuurlijk.



    Dan wil je mijn verhaal niet weten

    Koophuis, en ook zoiets , maar dan in de hal........bleek bij het doortrekken van de wc boven het water langs de afvoerpijp te lopen, in de meterkast
    dit moet je dus echt aan pakken.Schot weghalen en kijken waar het vocht vandaan kom

  5. Renaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Renaatje
    Hoi, ik zou ook gaan voor weghalen van de koof en schimmelspul eroverheen voor de zekerheid.
    Het ziet er niet uit als een actuele lekkage maar misschien restant van het blussen van het huis naast je of zo?
    Als je het weghaalt weet je tenminste waar je mee te maken hebt.
    Succes!!!
  6. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Dan wil je mijn verhaal niet weten

    Koophuis, en ook zoiets , maar dan in de hal........bleek bij het doortrekken van de wc boven het water langs de afvoerpijp te lopen, in de meterkast
    dit moet je dus echt aan pakken.Schot weghalen en kijken waar het vocht vandaan kom


    Smile
    Gelukkig staat mijn meterkast aan de andere kant.

    Enne hier is/voelt/toont het absoluut niet vochtig, gelukkig.
    Meer doordat er nu kieren tussen de muren en het schot zichtbaar zijn, zie ik bovenaan de kieren/kiertjes dit zwart.

    Ik probeer ook te verzinnen waardoor ik 25 jaar geleden hier behangen heb....in de laatste dagen van mijn zwangerschap.....
    Waarschijnlijk door die scheuren in het granol of hoe heet zo n laag op de muur ook al weer?

    Zoiets als jij omschrijft, is wel mijn overweging geweest om het hier te plaatsen.
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Renaatje
    Hoi, ik zou ook gaan voor weghalen van de koof en schimmelspul eroverheen voor de zekerheid.
    Het ziet er niet uit als een actuele lekkage maar misschien restant van het blussen van het huis naast je of zo?
    Als je het weghaalt weet je tenminste waar je mee te maken hebt.
    Succes!!!

    Het is niet nat...en ook nooit geweest want dan zou ik watersporen op het behang hebben moeten zien, lijkt me zo. Want het zwart zit alleen boven in.

  8. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Misschien kun je het deppen met een nattedoek met chloor. Als het schimmel is dan zou het zwarte wit moeten worden. Ik weet niet of roet ook wit wordt door chloor.
    Verder zou je een vocht meter kunnen proberen om te meten of het vochtig is. Maar wellicht is het door de droge periode nu ook droger dan normaal.
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Het zit er al jaren op dezelfde manier. Niet gegroeid o.i.d. ik ben een beetje makkelijk in die dingen, ik zie het en vergeet het...en zie het weer een kerrtjeSmile
    Ik zal zo/later er schimmelweg o.i.d. erop spuiten.

    Nat is het zeer zeker niet.
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Ik ben eruitSmile
    Met dank aan jullie als klankbordgroepSmile

    Het is gewoon vuil. Het ging supermakkelijk van de muur af met dasty allesreiniger, en dat lukt met schimmel echt nietSmile

    Ook naar de buitenmuur zit er ern scheurtje en met storm e.d. ' werkt'/beweegt die muur minimaal maar toch wel.

    Zo meteen plafondnetje witten en waarschijnlijk een nieuwe behangetje want die kieren blijven vast terug komen doordat de wind vaak op die muur staat.

    Dank jullie, om mijn angst woorden te geven en verder te durven denken en handelenSmile
Terug naar de lijst