Begrafenis polis bij 18 jarige

Begrafenis polis bij 18 jarige 

Onderwerp van Capibara

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat is bij mijn polissen wel zo. Dela is het goedkoopst.


    Denk dat hij bij Dela zit. In ‘ onze’ tijd wel in iedergeval.
    Al is dit ook al weer 15 jaar geleden natuurlijk.
  2. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Mijn zoon zit nog steeds bij mij op de polis. Er is nooit gevraagd om dat te veranderen en ik vind het prima.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn dochter staat nog steeds op mijn polis en ik betaal voor haar. Ik kan haar een eigen polis geven door haar over te schrijven geloof ik.
  4. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dan zou ik zelf een polis afsluiten voor je zoon. Beter teveel dan niks, toch?


    Niet als je dubbel premie betaald.

    En als je 2x verzekerd bent, kunnen de verzekeraars met elkaar in de clinch gaan wie de kosten moet dragen.
    In het slechtste geval zeggen ze dan allebei dat de andere verzekeraar de kosten moet dragen.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij mij waren de kinderen gratis mee verzekerd. Dat eindigt bij mijn verzekeringen (yarden en ardanta) als ze 18 zijn. Ardanta heeft mijn dochter wel apart verzekerd. Ik betaal de premie zolang zij studeert. Ws mocht dat indertijd nog zomaar. Uiteraard kon ik wel nee zeggen.

    Mijn zoon, op dezelfde ardanta polis, ging niet automatisch door. Maar kon wel zonder medische vragen doorgaan. Polis was mij te duur. Bij yarden gaan ze met 18 jaar eraf. Ik heb nu zoon bij dela verzekerd. Ik betaal de premie, net als bij dochter, voor hem.
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Bij sommige polissen zijn kinderen tot 27 jaar meeverzekerd mits thuiswonend of studerend.

    Mijn kinderen zijn nu bijna 28 en 25 jaar. Vallen niet meer onder mijn uitvaartpolis.
    Ik heb nog wel 2 beleggingspolissen lopen op hun naam, mocht er iets met ze gebeuren dan wordt er uitgekeerd. Gebeurt er niets dan wordt er aan einde looptijd aan mij uitgekeerd.

    Daarna zullen ze toch zelf wel of niet iets moeten regelen.

    Behalve een naturapolis kunnen ze ook kiezen voor een verzekering die een x-bedrag uitkeert of zelf zorgen dat er voldoende op de spaarrekening staat.

  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Mijn kinderen hebben een eigen polis genomen vanaf hun 18de, Tenmiste, dat moesten ze van mij, ze betalen inderdaad een paar euro, dat gaat automatisch van hun rekening af en ik stort het automatisch weer op het hunne. Zij vonden een begrafenis verzekering niet zo belangrijk, want ik ga toch nog niet dood, ik wel, ik vind het heel erg belangrijk dus ik betaal het voor hen.
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dion


    Niet als je dubbel premie betaald.

    En als je 2x verzekerd bent, kunnen de verzekeraars met elkaar in de clinch gaan wie de kosten moet dragen.
    In het slechtste geval zeggen ze dan allebei dat de andere verzekeraar de kosten moet dragen.


    Als je een naturaverzekering hebt en daarnaast een sommenverzekering (keert bij overlijden een geldsom uit), dan is er niets aan de hand.
    Of als je 2 sommenverzekeringen hebt, dan ook niet.

    Heb je 2x een naturaverzekering bv. bij Monuta en de andere bij Yarden, ik noem maar wat, dan zal 1 van die partijen bij overlijden de uitvaart moeten verzorgen.
    Van de andere uitvaartonderneming hoef je -denk ik- niet veel te verwachten. Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Malero
    Mijn kinderen hebben een eigen polis genomen vanaf hun 18de, Tenmiste, dat moesten ze van mij, ze betalen inderdaad een paar euro, dat gaat automatisch van hun rekening af en ik stort het automatisch weer op het hunne. Zij vonden een begrafenis verzekering niet zo belangrijk, want ik ga toch nog niet dood, ik wel, ik vind het heel erg belangrijk dus ik betaal het voor hen.


    Ik vind het op zich ook belangrijk, maar mijn kinderen zijn volwassen en moeten dan maar hun eigen keuzes maken.
    En verder is er nog nooit iemand boven de grond blijven staan. Dus een uitvaart gaat hoe dan ook wel door.
Terug naar de lijst