Dagwaarde oude caravan voor verzekering

Dagwaarde oude caravan voor verzekering  

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door EmC zelf op 9 juli 2020 om 13:20:26

Terug naar de lijst
  1. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Heldere antwoorden sturen de (potentiële) klant weg.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Ik heb het concreet gevraagd. Ze gaf aan dat ze geen schade expert is.
    Paar keer gezegd dat ik de dagwaarde wil weten bij benadering.
    Kon ze niet zeggen.
    De algemene rekenformule (10% per direct eraf en dan 5% per jaar laat weinig te raden over. Dan is de dagwaarde gewoon 0.
    Net inmiddels ook antwoord van de caravan aanbieder.

    Plaatje
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Bij oldtimer auto's blijven de prijzen van sommige toch ook hoog, omdat ze gewild zijn. Maar een vaste dagwaarde is niet meer te geven omdat ze niet allemaal evengoed onderhouden zijn. Wil je meer zekerheid of de verzekeraar dat je aankoopbedrag gaat volgen, zul je een taxatierapport moeten aanleveren lijkt mij. Tenminste, ik ga ervan uit dat je specifiek naar een relatief dure oude caravan op zoek bent
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Piep


    Ik snap dat dat voor jou vaag is. Maar een verzekeraar kan op basis van een hypothetische vraag geen sluitend antwoord geven. Elke casus wordt individueel bekeken en getoetst.


    Ja, dat snap ik. Maar feitelijk kan er dan ook nooit wat worden uitgekeerd als er geen vaststelling kan plaats vinden.
    Of gaat een ieder eerst langs een professionele taxateur alvorens iets te verzekeren? Daar geloof ik niets van.
    Maar via het gevonden artikel van de rechtbank en de reactie van de aanbieder, denk ik dat ik het wel ongeveer weet.
  5. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik heb het concreet gevraagd. Ze gaf aan dat ze geen schade expert is.
    Paar keer gezegd dat ik de dagwaarde wil weten bij benadering.
    Kon ze niet zeggen.
    De algemene rekenformule (10% per direct eraf en dan 5% per jaar laat weinig te raden over. Dan is de dagwaarde gewoon 0.
    Net inmiddels ook antwoord van de caravan aanbieder.


    Duidelijk antwoord. Ms. eerst eens een week een kleine caravan huren o.i.d. om te kijken hoe het bevalt. Succes verder met je zoektocht. Je kunt er onderhand wel een boek over schrijven. Smile
  6. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ja, dat snap ik. Maar feitelijk kan er dan ook nooit wat worden uitgekeerd als er geen vaststelling kan plaats vinden.
    Of gaat een ieder eerst langs een professionele taxateur alvorens iets te verzekeren? Daar geloof ik niets van.
    Maar via het gevonden artikel van de rechtbank en de reactie van de aanbieder, denk ik dat ik het wel ongeveer weet.


    Het geouwehoer bij schade over de waarde zit een verzekeraar ook niet op te wachten. Wij deden het wel bij oudere dure caravans, als we die al wilden verzekeren, maar dan wel op basis van een taxatierapport.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef rotonde


    Het geouwehoer bij schade over de waarde zit een verzekeraar ook niet op te wachten. Wij deden het wel bij oudere dure caravans, als we die al wilden verzekeren, maar dan wel op basis van een taxatierapport.


    Wat bedoel je met duur?
    Cataloguswaarde?
    Want die is nauwelijks hoger dan wat men er op marktplaats nu voor geeft.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Eric1

    Duidelijk antwoord. Ms. eerst eens een week een kleine caravan huren o.i.d. om te kijken hoe het bevalt. Succes verder met je zoektocht. Je kunt er onderhand wel een boek over schrijven. Smile


    Ik was er eigenlijk klaar mee voor dit jaar maar ik kreeg weer een ingeving Smile
  9. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef EmC


    Wat bedoel je met duur?
    Cataloguswaarde?
    Want die is nauwelijks hoger dan wat men er op marktplaats nu voor geeft.


    Hoge dagwaarde ten opzichte van cataloguswaarde in combinatie met het bouwjaar
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef rotonde


    Hoge dagwaarde ten opzichte van cataloguswaarde in combinatie met het bouwjaar


    Geen peil op te trekken dus Smile
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Heb de bezichtiging maar afgezegd.
    Bedankt voor het meedenken, draadje kan weer dicht.
Terug naar de lijst