Elna lockmachine

Elna lockmachine 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Bij mij kun je door de kleurtjes te volgen, bij een Elna, precies zien waar de draad door moet. Ook bij de grijpers onderin de machine.. Bij mijn naaimachine gebruik ik het boekje.

    Ik weet niet wat coveren is, ik kan met mijn lockmachine een afgesneden naad locken.
    Wil ik gewoon zomen of sierstiksels maken of band mee naaien dan haal ik het mes eruit.
    Ik zou even moeten opzoeken hoe ik dat moet doen, maar daar heb ik het boekje voor.


    Maar goed, ik ga het draadje verbergen want blijkbaar wil je niet dat mensen met je meedenken of helpen.
    Je schrijft dat je in de winkel de instellingen hebt laten veranderen en dat je ze wilt terugzetten, daar reageer ik op

  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Dank je voor je hulp Rose.
    Het geeft hoop dat het makkelijk is.

    Het doet me realiseren dat het ontmoedigend kan werken door te zeggen dat iets makkelijk is als de lerende het zelf (nog) niet lukt.

    Dat is goed.

  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Jaaa het werkt!
    k Ben helemaal blij!
    Gister de hele dag alles klaargezet, het is hier nu een groot naaiattelier.
    De tips uit Roelofsarendveen ter harte genomen: één steek voor deze machine gebruiken.
    De andere mijn oude vertrouwde, die ze daar opgepoetst hadden een poos geleden, voor de andere steken gebruiken.
    Voor het omzomen van de tricot cirkelrok, die bij de pop past, eerst omlocken langs de rand, dan een zoom op de andere machine met de dubbele naald, dat ga ik straks doen.
    Eerst wat kleine kleertjes die van die pop verder afmaken.
    Zo!

    Ze vroeg of ik ooit naailes had gehad
    nou nee.
    k denk dat ik op vrijdag op naailes ga. Ook de beste oplossing om niet extra te gaan werken: ik kan niet.
    OPgeven dan ook NU!

    18 aug '22 - 10:34:00 / 18 aug '22 - 11:01:28
Terug naar de lijst