Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen

Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen  

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef nibo


    Dan in de koekenpan met boter laten garen en deksel erop (ipv van te voren koken), terwijl je de rest klaar maakt en op het laatst even harder bakken. Tis maar een idee van kook les Smile. Was wel met in blokjes gesneden aardappelen.


    Ik heb het even opgezocht voor je
    Plaatje
  2. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ja, dat kan wel ja.
    Moet ik het eerst ff goed onder de knie hebben.
    Nu pannen te heet geworden, 2 maal de boter voor de biefstuk laten verbranden omdat ik geen 2 dingen tegelijk kan, verbrandingsplekken op hand en pols en deel aardappelen pikzwart.
    Eerst nog maar even in het klein oefenen Smile


    Smile
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Eric kom nou gewoon een keer naar Rotterdam... dan laat ik je de Maas zien en hoe je moet bakken..


    Jahh, doen we een keer...Smile
  4. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef EmC


    Jahh, doen we een keer...Smile


    Met een airfryer kun je prima aardappeltjes bakken, frietjes maken, kaasflapjes, appelflappen, gepofte aardappelen, maaltijden opwarmen ... ik zou zeggen, ga ff bij Jelle langs en schuif daarna gerust bij ons een keer aan.
    Ik heb de magnetron, de oven, broodrooster, tosti-ijzer en de grillplaat allemaal doorgesluisd naar elders. En we leven nog Smile


  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Naar aanleiding van dit draadje heb ik net koekenpannen besteld met een keramische bodem.
    Ben er heel benieuwd naar.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik vond het een ramp, die keramische pannen.
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik vond het een ramp, die keramische pannen.



    Vertel:).
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Vertel:).

    Nou, gebakken aardappeltjes kreeg ik er niet lekker in. Alles bakte vast aan de bodem.
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Nou, gebakken aardappeltjes kreeg ik er niet lekker in. Alles bakte vast aan de bodem.


    Ik ben heel benieuwd!
    Het bakt dus wel anders, zo te horen.
  10. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Het bakt dus wel anders, zo te horen.

    Op zich vind ik dat nog wel meevallen. Wel is het zo, dat de warmtegeleiding van een keramische pan veel beter is dan die van een pan met teflon-coating, dus hij is sneller warm en je kan vaak de kookpit ook iets lager zetten tijdens het koken.

    Ook is het belangrijk om de pan na gebruik goed schoon te maken. Sommige verkopers zeggen dat het voldoende is om hem even af te vegen met een keukenpapiertje. Hij lijkt dan inderdaad schoon, maar er zal dan toch nog een laagje eiwitten achterblijven. Bij de volgende kookronde zullen die eiwitten dan een beetje inbakken in de toplaag en na verloop van tijd gaat dat ten koste van de anti-aanbakkwaliteit (je ziet dan vaak een wat bruinige laag ontstaan op de bodem van de pan). Vaak kun je dat herstellen door de pan een uurtje uit te koken met azijn, maar voorkomen is beter, want azijn stinkt zo. Smile

    Zelf is het me tot nog toe in ieder geval niet gelukt om iets aan te laten bakken, maar ik kan me voorstellen dat e.e.a. ook nog afhankelijk is van de pan die je gebruikt (en dan met name een eventuele coating die erop zit), de leeftijd van de pan en het type kookplaat (gas, inductie, keramisch). Ik heb ook wel eens zowel een koekenpan als een braadpan per ongeluk zwaar oververhit door de verkeerde kookpit op vol vermogen aan te zetten en dat pas te ontdekken toen het wel heel erg vreemd begon te ruiken in de keuken. Niks aan de hand. Pan af laten koelen (nooit 'blussen' met koud water), voor de vorm nog een keertje afgewassen, en daarna deed 'ie het weer alsof er niets gebeurd was.
  11. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Ik ben heel benieuwd!
    Het bakt dus wel anders, zo te horen.



    Inmiddels een paar x de pannen gebruikt, en moet zeggen dat het tot nu toe erg bevalt!
    Er is niks aangebrand en de pannen zijn zo weer schoon.

    Ik "durf" ze nog niet in de vaatwasser te doen, daar schijnen ze stroever van te kunnen worden.
    Ik kook op gas trouwens, dus heb iets goedkopere koekenpannen kunnen kopen. Ik wilde alledrie de maten vervangen, vandaar.
    >>LINK<<
Terug naar de lijst