Enkel- of dubbeltarief energie

Enkel- of dubbeltarief energie 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Volgens mij zat je een meter niet uit. Ze pakken alleen het totaal van je verbruik en ipv tarief hoog/laag toe te passen, rekenen ze met enkel tarief.


    Patato patato.

    Ze tellen nu beide verbruik op één tarief. Je betaalt dan ook geen extra geld voor de dubbele meter.

    Ik was altijd aan het klooien om in weekend en nacht te wassen en drogen, vond het echt teveel moeite voor dat ene tientje per jaar.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Nee, dat soort elektrische apparaten wil ik in de gaten kunnen houden. En de katten slapen daar, waar de wasmachine staat:).

    Nou dan heb je je antwoord al. Geen dubbel tarief nemen.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar

    Patato patato.

    Ze tellen nu beide verbruik op één tarief. Je betaalt dan ook geen extra geld voor de dubbele meter.

    Ik was altijd aan het klooien om in weekend en nacht te wassen en drogen, vond het echt teveel moeite voor dat ene tientje per jaar.

    Ja precies wat ik schreef.
  4. Bericht van Rose_s is op 12-07-2020 om 12:36:14 uur verwijderd door Rose_s.

    Reden: Al beantwoord

     
  5. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef scar

    Ik heb die dubbele meter uitgezet toen ik berekende dat het me max 10 per jaar opleverde.

    Zelfs die moeite heb ik niet eens genomen. Smile

    Als mijn volledige stroomverbruik op hoog tarief belast zou worden, zou ik op jaarbasis 22 euro meer kwijt zijn dan bij enkeltarief. Als alles op laag tarief belast zou worden, zou ik 27 euro minder kwijt zijn.
    Bij mijn huidige verbruik bespaar ik met een dubbele meter op jaarbasis ongeveer 5 euro.

    Als ik alles doorreken, zou ik in het meest ongunstige geval per maand 1,85 meer aan stroom moeten betalen. Maar: alles op hoog tarief verbruiken kan niet, want dan zou ik 's avonds en in het weekend geen electriciteit kunnen verbruiken, dus die 1,85 is een zuiver hypothetisch maximum. Ik ga er allemaal niet moeilijk over lopen doen, maar zet mijn wasmachine gewoon aan wanneer ik er zin in heb...
  6. quote:
    Dit schreef scar

    Ik heb die dubbele meter uitgezet toen ik berekende dat het me max 10 per jaar opleverde. Gaf een boel rust in de planning.



    Idem. En dan moet je al heel consequent alle was een afwas in de daluren doen.
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Ik heb een boiler en die warmt automatisch alleen op met dal tarief. De energie rekening is 2/3 laag tarief
  8. quote:
    Dit schreef Coraline
    Ik heb een boiler en die warmt automatisch alleen op met dal tarief. De energie rekening is 2/3 laag tarief


    Heb je dan 's avonds nog wel warm water?
  9. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Heb je dan 's avonds nog wel warm water?

    Meestal wel. We hebben een douche rooster Smile
Terug naar de lijst