Huursubsidie

Huursubsidie  

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Mijn dochter zou graag op zich zelf willen, ze is bijna 21, dus logisch ook. Ze heeft een baan voor 28uur en staat ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Ik heb niet de illusie dat ze snel iets heeft dus ze kijkt ook voor, anti- kraak of een kamer. Maar nu had ze gekeken hoe dat het evt werkt met huursubsidie, of ze daaf voor in aanmerking komt en nu blijkt dat ze eigenlijk maar tot 430 euro kan huren, ze krijgt geen huursubsidie als het boven dat bedrag is, voor mij was het nieuw, heb er ook niet zo heel veel verstand van.

    Als ik mijn geboorte datum invul, en de rest het zelfde hou, krijg ik wel huuursubsidie.

    Mijn vraag is, klopt het dat jongeren niks krijgen, of doen we ets verkeerd? Meer werken is moeilijk in de zorg en een opleiding er naast.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Tot je 23ste mag je huren tot maximaal bedrag.

    Zijn alle bewoners jonger dan 23 jaar? Dan mag de huur niet hoger zijn dan € 432,51, behalve als u al een kind hebt dat bij u woont. Dan mag de huur toch € 737,14 zijn.

    Mijn dochter is 21 en krijgt huurtoeslag voor haar studio. Soms past een wbv de huur aan voor een jongere. Dit staat dan vermeld in de tekst van de woning.

    Duurder huren mag wel, maar dan krijg je geen toeslag.
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Nance
    Mijn dochter zou graag op zich zelf willen, ze is bijna 21, dus logisch ook. Ze heeft een baan voor 28uur en staat ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Ik heb niet de illusie dat ze snel iets heeft dus ze kijkt ook voor, anti- kraak of een kamer. Maar nu had ze gekeken hoe dat het evt werkt met huursubsidie, of ze daaf voor in aanmerking komt en nu blijkt dat ze eigenlijk maar tot 430 euro kan huren, ze krijgt geen huursubsidie als het boven dat bedrag is, voor mij was het nieuw, heb er ook niet zo heel veel verstand van.

    Als ik mijn geboorte datum invul, en de rest het zelfde hou, krijg ik wel huuursubsidie.

    Mijn vraag is, klopt het dat jongeren niks krijgen, of doen we ets verkeerd? Meer werken is moeilijk in de zorg en een opleiding er naast.


    In deze link staat alles. >>LINK<<

    Een alleenstaande jongere onder de 23 mag inderdaad tot maximaal 430 euro huren. Dat heeft er mee te maken dat jongeren vaak een laag inkomen hebben, en zich dus niet meer huur kunnen veroorloven. Er zit ook een maximum aan de hoogte van de toeslag per maand. Dus een hogere huur zou problemen opleveren financieel. Het is overigens al jaren geen huursubsidie meer, maar huurtoeslag.

    En het is tegenwoordig sowieso niet eenvoudig meer om aan een woning te komen. Voor niemand, dat is bijna wekelijks in het nieuws helaas.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mijn zoon is 19 en krijgt voor zijn studio huursubsidie. Hij huurt van een particulier, gelukkig zorgen die voor steeds meer opties voor jongeren. En het is geen huisjesmelker. Hij betaald een all-huur. Met in de kelder gebruik van de wasmachine.
Terug naar de lijst