Tips kleding naaien...... Mijn jurkje is af en nu ook een rok en broek!

Tips kleding naaien...... Mijn jurkje is af en nu ook een rok en broek! 

Onderwerp van Pi

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Ja die wikkel broek, subliem idee!

    Wat leuk dat je het naar je werk draagt, (als je toch plots moet fietsen til je m op) , lekker bezig hoor. k vind het erg knap gedaan zo zonder patroon.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Zit heerlijk en luchtig. Had m aan bij een vaartocht. Met 35°.
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Wat een leuk draadje! Vroeger veel genaaid. Cursussen gedaan via Ensaid. Modinette, costumiere, tailleuse. Ik heb een Singer van, ff denken, zo’n 34 jaar oud. Laatste keer kreeg ik de spanning niet goed.
    Nou krijg ik zin om hem te gaan proberen. Ik heb alle spullen van mijn moeder geërfd. Machine, knopen, garen, ritsen etc etc.
    I
  4. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    Een rok zonder patroon is mogelijk maar hoe maak je een broek zonder patroon ? Heb je er ook een rits in gezet en/of zakken ?
  5. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Broek zonder patroon, knap hoor! Had je een andere broek als voorbeeld? Ik heb een wikkelbroek gemaakt. Al een paar weken geleden.


    Leuk!
  6. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef jennie61
    Een rok zonder patroon is mogelijk maar hoe maak je een broek zonder patroon ? Heb je er ook een rits in gezet en/of zakken ?


    Ik heb een gewone broek gepakt en toen daaromheen een vorm geknipt die me geschikt leek voor de stof. Daarna bleek dat het voor en achterpand niet even lang waren. Hierdoor werd het een iets kleinere zoom dan gedacht. Toen ik ‘m aan had bleek dat ik aan één kant een soort luchtzak had, dus toen heb ik 2 keer opnieuw gestikt totdat het weer klopte.
    Was zonder rits en zakken en met een brede elastieken band van boven in dezelfde kleur blauw als de broek.
  7. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
  8. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Verroest????? Ojee, hoop niet dat ik dat aantref bij de mijne. Hij is al eeuwen niet geopend.


    Af en toe schoonmaken en smeren is wel het behoud van je machine. En een servicebeurt op zn tijd.

    Over kleding leren naaien: er zijn plaatselijk naaicursussen, via KNIP ook. Je leert daar ontzettend veel en het is gewoon heel leuk.
    Ik heb gewoon les gehad van mijn moeder.
Terug naar de lijst