1 cent van Forlease op mijn rekening

1 cent van Forlease op mijn rekening 

Onderwerp van Pluk

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Idd een waardeloos antwoord. En je weet het nog steeds niet. Het zou bij mij iets in werking zetten van: "En nu wil ik het weten ook" . Desnoods via Radar, Kassa of de consumentenbond.
  2. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Eric1
    Idd een waardeloos antwoord. En je weet het nog steeds niet. Het zou bij mij iets in werking zetten van: "En nu wil ik het weten ook" . Desnoods via Radar, Kassa of de consumentenbond.


    Dacht ik ook aan. Maar of ik zin heb er zoveel tijd en energie aan te besteden. Ik ben geen lid van de consumentenbond. Eerst maar es reageren op dit antwoord bij Forlease zelf.
  3. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Ga je die cent nog terugboeken? Voor je het weet heb je eenvordering aan je kontSmile
  4. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk


    info@forlease.nl
    6 aug. 2020 10:34 (7 dagen geleden)
    aan mij

    Geachte mevrouw ..,

    Forlease treft geen blaam. Zij heeft (te) enthousiast deelgenomen aan een pilot. Er blijkt een foutief Sepa XML te zijn aangeleverd die tegoeder trouw is ingeladen bij de bank van the free in de veronderstelling dat sprake zou zijn van gevalideerde data van prospects met een concrete interesse en/of ervaring met private lease.

    De pilot is geinitieerd, begeleid en gefinancierd door een fabrikant van boxspringbedden inclusief een cashback. Dit alles om de verkoop te stimuleren in tijden van COVID 19. De fabrikant is aangesproken op ‘ what went wrong ‘ waarna de samenwerkende technische partner in Cyprus is benaderd. Deze partner blijkt nieuwe technologie voor bank ads te hebben ingezet waarbij kennelijk gebruik is gemaakt van foutieve data. De partner is webdeveloper en rechtsopvolger van een generator in krediet en lease leads. Data is volgens opgave afkomstig van zelf ingevulde aanvraagformulieren voor krediet en lease door gebruikers op diverse internetsites waarvoor wervingskosten zijn betaald aan Google.

    Forlease hanteert een eigen privacy statement, verwerkt persoonsgegevens op een correcte manier en neemt met verre afstand van oneerlijke handelspraktijken dan wel schending van privacy als lid van Thuiswinkel Waarborg. Er is geen sprake noch geweest van kwade wil of opzet maar menselijk falen door een technische medewerker van een bedrijf in Cyprus. Dit betreuren wij ten zeerste. In geen geval beschikken wij over bankgegevens derden anders dan klanten die een aanvraag hebben gedaan via onze website dan wel beschikken over een bed met maandbetaling. Als vanzelfsprekend doen of ondernemen wij niets met data anders dan gegevens te beoordelen aan de hand van acceptatiecriteria en Know Your Customer principe.

    Wij bieden nogmaals onze verontschuldigingen aan.

    Met vriendelijke groet,

    Forlease
    Help Centre
    >>LINK<<

    Ik heb nergens een krediet aangevraagd en lease helemaal niks, ook nergens naar geïnformeerd.
    Wat bedoelen ze nou met deze zin?

    Data is volgens opgave afkomstig van zelf ingevulde aanvraagformulieren voor krediet en lease door gebruikers op diverse internetsites waarvoor wervingskosten zijn betaald aan Google.

    Wie heeft er wervingskosten aan Google betaald?
    Het enige dat ik ooit gehuurd heb is een auto in Florida.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Hoe heb je die auto in florida betaald? Ook geen achteraf betalen of wehkamp achtige bedrijven waar je krediet hebt?
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als je weleens hebt gekeken naar een privé lease auto en een offerte hebt aangevraagd of puur kijken wat de kosten zijn, dus zonder offerte aanvraag ben je op die manier geregistreerd.

    Wat betreft de betaalde kosten: het bedrijf die jou gegevens heeft verwerkt heeft betaald voor alle gegevens. Daar geef je toestemming voor als je invulformulieren achter laat voor bijv informatie over een leaseauto of energie berekeningen oid. Staat allemaal in de kleine lettertjes die niemand leest bij het invullen van die vragenlijst.

    Daarom heb ik ook een hekel aan online invulformulieren voor een "gratis" check, berekening of wat dan maar ook. Je betaald met je gegevens die daarop doorverkocht worden
  7. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ze hebben weer een uitgebreide mail terug gestuurd zonder echt antwoord te geven. Nee, het ligt echt aan jou want je zou ergens gegevens hebben achter gelaten. Dat zou kunnen. Je zou er nog een laatste mailtje aan kunnen wijden dat je toch echt wil weten wie jou bankgegevens heeft doorgespeeld. Maar ik betwijfel of je ooit een helder antwoord zult krijgen. De opmerking in het begin van hun mail "de bank van the free" vind ik overigens wel opmerkelijk!
  8. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Hoe heb je die auto in florida betaald? Ook geen achteraf betalen of wehkamp achtige bedrijven waar je krediet hebt?


    Wehkampachtige dingen zeker niet.
    Auto heb ik betaald via creditcard.
    Ik heb helemaal nergens een krediet.

  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Iets gekocht bij Ali ed waarbij je met ideal betaald hebt? Kan me indenken dat zo'n bedrijf wil bijverdienen aan de verkoop van dit soort gegevens.

    Heb je de door jou geopperde link met de bgl onderzocht?
  10. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Iets gekocht bij Ali ed waarbij je met ideal betaald hebt? Kan me indenken dat zo'n bedrijf wil bijverdienen aan de verkoop van dit soort gegevens.

    Heb je de door jou geopperde link met de bgl onderzocht?


    Nee geen Ali.
    Een vriend van mij was wel bezig met beleggingen via Cyprus maar ik neem aan dat hij mijn rekeningnr niet gegeven heeft.

    Heb je de door jou geopperde link met de bgl onderzocht?........ik snap dit niet. Waar staat dit?
  11. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Toen je dit draadje startte al eens gegoogled, en niets over te vinden. Nu wel! Zie ook berichten daarover op Tweakers. >>LINK<<

    Je bent dus niet de enige.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Pluk


    Nee geen Ali.
    Een vriend van mij was wel bezig met beleggingen via Cyprus maar ik neem aan dat hij mijn rekeningnr niet gegeven heeft.

    Heb je de door jou geopperde link met de bgl onderzocht?........ik snap dit niet. Waar staat dit?

    Dit:

    quote:
    Dit schreef Pluk
    Ik was een tijdje geleden in de Nieuwe kerk bij de World press foto.

    Daar heb ik me laten verleiden tot het meespelen bij de Bankgiro loterij.
    Natuurlijk alleen maar omdat als ik een miljoen win, dat 40% dan naar de Nieuwe kerk gaat en omdat ze goede doelen steunen....Smile

    Ik ben bang dat ik daar getekend heb en niet gezien heb dat mijn gegevens doorverkocht worden.
    Wel te zot voor woorden!

Terug naar de lijst