Nachtstand beeldscherm Lenovo laptop kan niet meer uit

Nachtstand beeldscherm Lenovo laptop kan niet meer uit 

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ooit aangezet in een domme bui omdat er toen nog "wetenschappelijk" bewezen was dat het je wakker houdt, en kan nu niet meer uit.
    Ja, hij staat wel uit maar het beeldscherm denkt er anders over Smile
    Even Googlen leert me dat ik niet de enige ben met dit probleem en het lijkt een Windows 10 probleem te zijn.
    Sommigen hebben baat bij een update van het stuurprogramma van de videokaart (bij mij de geïntegreerde Intel Hd 520) maar dit heb ik zojuist gedaan en het helpt niets.
    Al maanden lang die lichte rood/gele gloed op mijn scherm.
    Omdat ik toch weer eens iets met fotografie wil gaan doen, moet mijn scherm weer normaal worden.
    Kent iemand dit probleem of beter nog, ook een oplossing?
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik weet geen oplossing voor het probleem zelf, maar als niets helpt dan zou je met een Spyder je scherm kunnen kalibreren. Ik gebruik de Spyder juist voor fotografie zodat de kleuren op mijn scherm ook overeenkomen met de afdrukkleuren.
    Ding is niet goedkoop, wellicht zit er iemand van de fotografieclub met Spyder bij je in de buurt waar je 'm eens van mag lenen?
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Is dit de oplossing?

    Bekijk de instellingen van het programma Lenovo Vantage.
    Als" oogbeschermingsmodus " ingeschakeld is, schakel het dan uit.
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Is dit de oplossing?

    Bekijk de instellingen van het programma Lenovo Vantage.
    Als" oogbeschermingsmodus " ingeschakeld is, schakel het dan uit.


    Dit is hem!
    Hij stond niet ingeschakeld want ik had die app niet eens geinstalleerd maar zodra ik hem had geinstalleerd, en dat oog care menu aanklikte, verdween die stomme kleurzweem.
    Thanx! Jemig wat een dom gedoe dat dat niet is te regelen in het nachtmodus menu en dat je er een app voor moet installeren om hem weer uit te zetten Smile
    Maar who cares! Dank je wel.
    Ik had al iets gevonden over 2 regels in het register verwijderen maar dat mocht ook niet baten.
    Net zoals op mijn telefoon (Samsung) baal ik ook hier weer dat software van Windows en Lenovo niet altijd goed samenwerken.
    Maar ik kan nu eindelijk de kleuren van mijn foto's weer beoordelen Smile
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat fijn EmC!
Terug naar de lijst