Fusie werk, overname personeel.

Fusie werk, overname personeel. 

Onderwerp van Inge

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Ik denk dat het tijd is voor lidmaatschap van een vakbond of een rechtbijstand. Ik ben te druk om je hele zaak te gaan bijstaan, contracten te gaan lezen, salarisvergelijkingen te doen, onderhandelingen bij te staan en evt cao naleving/terugvorderingen bij te staan. Je stelt hiermee niet zomaar een vraagje namelijk, dit is een heel dossier.

    Wat ik zei: ga het gesprek aan, stel je vragen, kijk wat je kunt uitonderhandelen. Kom je er samen niet uit, dan zul je je bijstand moeten inschakelen. Heb je dat niet, dan ben je aan jezelf overgeleverd of betaal je het uit eigen zak.

    Dit is de reden van tijdige rechtsbijstand hebben of lid zijn van een vakbond.


    Ik heb gister inderdaad de rechtsbijstand ingeschakeld. Ik krijg enkel antwoorden als "komt wel goed " " we zijn ermee bezig " en "als je niet akkoord gaat neem je automatisch ontslag zonder recht op ww"
    Het zijn nog 13 werkdagen tot 1 oktober, en we weten nog steeds geen van allen waar we aan toe zijn.
    Sollicitatiebrieven ook al wat de deur uit.
  2. Wiebeline
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wiebeline
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Wel de vraag of je bent opgeplust met de eindejaarsuitkering uit de cao VVT? Wat overigens geen 13de maand is (want dat is 100% van 1 maandsalaris), maar een eindejaarsuitkering (vaak 4 tot 8% van je jaarsalaris). Want dan verdien je dus onder aan de streep jaarlijks meer. Terwijl je daar feitelijk geen recht op hebt vanuit de overgang.




    VVT is deeindejaarsuitkering net als binnen de ziekenhuis cao 8,33% (en daarmee bijna een volwaardige maand)...
  3. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Wieb

    VVT is deeindejaarsuitkering net als binnen de ziekenhuis cao 8,33% (en daarmee bijna een volwaardige maand)...


    I know.. ik gaf alleen het formele verschil aan 😊
Terug naar de lijst