Geen reservekopie iPad

Geen reservekopie iPad 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Omdat mijn iCloud vol zit en ik die ook niet gebruik als backup en ik dus ook niet van plan ben meer ruimte te gaan kopen, kan mijn iPad geen reservekopieën maken. En dat laat ie me weten ook. Smile
    Twee verschillende berichten die voortdurend in beeld komen. Ik doe bijna alles op de iPad, dus ik word er gek van.
    Google maakt me niet veel wijzer hoe deze meldingen te verwijderen.
    Iemand hier enig idee?
  2. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    je icloud leger maken is denk ik een goed idee.
    misschien kun je dingen kwijt in b.v. dropbox zodat je er toch op je ipad bij kunt.
  3. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Salome
    Omdat mijn iCloud vol zit en ik die ook niet gebruik als backup en ik dus ook niet van plan ben meer ruimte te gaan kopen, kan mijn iPad geen reservekopieën maken. En dat laat ie me weten ook. Smile
    Twee verschillende berichten die voortdurend in beeld komen. Ik doe bijna alles op de iPad, dus ik word er gek van.
    Google maakt me niet veel wijzer hoe deze meldingen te verwijderen.
    Iemand hier enig idee?

    Bij Instellingen en vervolgens bij Wachtwoorden en Accounts vind je ook iCloud, daar kun je allerlei iCloud instellingen doen zoals Back Up in- of uitschakelen (iCloud reservekopie). Heb je dat al geprobeerd en bleef je daarna waarschuwingen ontvangen?

    Zelf hecht ik veel waarde aan Back Up’s. Heb dus iCloud ruimte bijgekocht, 50 GB i.p.v. de standaard 5 GB. De kosten van EUR 0,99 per maand vind ik dat wel waard.
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Jans

    Bij Instellingen en vervolgens bij Wachtwoorden en Accounts vind je ook iCloud, daar kun je allerlei iCloud instellingen doen zoals Back Up in- of uitschakelen (iCloud reservekopie). Heb je dat al geprobeerd en bleef je daarna waarschuwingen ontvangen?

    Zelf hecht ik veel waarde aan Back Up’s. Heb dus iCloud ruimte bijgekocht, 50 GB i.p.v. de standaard 5 GB. De kosten van EUR 0,99 per maand vind ik dat wel waard.



    Ik heb maar 2 GB van de 5 in gebruik, daar begint het al mee. Dus ik heb ‘m wel op backuppen staan, maar er gaat iets niet goed.
    Verder heb ik alles op Google, vind het niet nodig om 2x in de cloud op te slaan.
  5. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef rdolfijn
    je icloud leger maken is denk ik een goed idee.
    misschien kun je dingen kwijt in b.v. dropbox zodat je er toch op je ipad bij kunt.



    Ik sla alles op op Google.
  6. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik heb maar 2 GB van de 5 in gebruik, daar begint het al mee. Dus ik heb ‘m wel op backuppen staan, maar er gaat iets niet goed.
    Verder heb ik alles op Google, vind het niet nodig om 2x in de cloud op te slaan.

    2 x backuppen is wellicht wat teveel van het goede. Ik heb een gewone iPad, die heeft een reservekopie grootte van 2,9 GB en die van m’n iPad Pro is 3,2 GB. Bij jou is de grootte vermoedelijk vergelijkbaar, dus dat zou moeten passen binnen de 5 GB iCloud opslag die je hebt (tenzij er andere zaken staan aangevinkt bij de iCloud instellingen).

    Overigens, zelf doe ik niet aan opslag bij Google, daar is je privacy (inclusief de kans op meer reclame) minder gewaarborgd dan bij Apple. Dat is mij die 0,99 per maand wel waard.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Even omdenken: zou het kunnen zijn dat het geheugen van jouw ipad vol is en het advies komt om meer naar de iCloud te zetten om zo ruimte te maken op je ipad?
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik heb een 'nextcloud' app geinstalleerd en bij een provider een gratis account genomen. 5Gb is voor mij genoeg en ik kan dat makkelijk delen met mijn laptop en vaste pc en telefoon.
    geen beperking wbt max aantal te koppelen apparaten (zoals bij dropbox)
Terug naar de lijst