mijn dochter heeft moeite met plannen 

Onderwerp van Erwin1973

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Twee jongens hier vonden de 1blik agenda heel fijn om mee te werken. De één de digitale versie en de andere de papieren.

    >>LINK<<

    Ze hebben trouwens nog meer, misschien staat er wat tussen wat zou kunnen helpen.
  2. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Naast begeleiding in het (leren)plannen kan zoiets (mee)helpen: >>LINK<<

    Een soort Plenda.. krijgen ze hier van school 👍
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    als mentor geef ik ook altijd de 1blikagenda aan
    en we oefenen in de les
    en we geven ze ook altijd linkjes door van bijv. >>LINK<< en >>LINK<<

    maar er zijn er veel te vinden
  4. Erwin1973
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erwin1973

    Hoi,

    Dank je wel voor de link. Ik ga er zeker naar kijken. Donderdag heb ik een gesprek met de mentor. Aangezien ze de add van mij geerfd heb kost het mij zelf ook extra inspanning om mijn dochter te helpen met plannen en organiseren vandaar dat alle bruikbare tips welkom zijn.

    groetjes,
    Erwin
  5. Miami
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miami
    Hoi hoi

    Bij mijn zoon maken ze het meeste huiswerk op school. Kunnen ze meteen vragen stellen. Heel fyn.
    Hij schrijft ook alles in 1 schrift zodat hij alle aantekeningen altyd kwijt was.
    Nu een A4 schrift met tabbladeren ertussen gekocht. (Kun je overal kopen)
    Nu doet hij het goed en hoeft ie maar elke dag 1 schrift mee te nemen.
    En verder heeft hij begeleiding bij proefwerken.

    Succes Karienne
  6. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika
    Mijn zoon heeft ook ADD en hij doet het goed op medicatie. Concentratie tijdens de les en bij het maken van zijn huiswerk is erg verbeterd sinds hij methylfenidaat gebruikt. Daarnaast zit hij op huiswerkbegeleiding 3x per week zodat hij als hij thuis komt geen huiswerk meer hoeft te maken en ik zijn moeder kan zijn ipv degene die achter zijn broek moet zitten. Veel leuker
  7. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    Je hebt al veel goede tips en ideeën gekregen.
    Hier helpt het ook om de dingen naast school mee te nemen in de planning, dus sport of verjaardag bv.

    En ook tijd inbouwen voor pauzes en even geen school. Dat helpt in efficiënt leren en om gemotiveerd te blijven.

    Hier heeft dochter ook de 1blik agenda geprobeerd, maar ze was geen fan.

    Voor haar ochtendroutine gebruikt ze nog steeds een afstreeplijstje, zodat ze niets vergeet. Dat zou je ook kunnen doen voor huiswerkplanning.

    Oja, en leer dochter tijd inschatten en daarna kijken hoe lang het echt duurde, zodat ze meer inzicht krijgt. Hier is dochter bijna consequent 3x langer bezig dan ze zelf van tevoren denkt...Smile

  8. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    Mijn zoon krijgd huiswerk begeleiding op school hij vind het fijn.
    Ook zijn medicijnen innemen is ook belangrijk.
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Vooral niet te lang wachten en aanmodderen.
    Als je het nu niet goed aanpakt loop je later steeds meer achter de feiten aan.

    Als het een ingewikkeld en hardnekkig probleem is (planborden e.d. werken niet of maar heel kort) aarzel dan niet om professionele begeleiding in te zetten.
    Zeker als er een extra complicatie is zoals ADD.
    Zoek dan een instantie die op dat gebied ook specifieke ervaring en kennis heeft.

    Medicatie is vooral een hulpmiddel en geen oplossing.
Terug naar de lijst