werkgerelateerde klachten; kosten voor jezelf of voor werkgever

werkgerelateerde klachten; kosten voor jezelf of voor werkgever 

Onderwerp van Mar1970

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    oké, dank.

    Nee, ik werk gewoon, gelukkig. Juist op het werk heb ik, doordat ik dan nog aardig wat beweeg, minder klachten. Maar 's avonds, 's nachts en in het weekend betaalt zich dat terug. Ik laad dus ook niet meer goed op, merk ik.

    Preventieve arbo is dus deze week ingeschakeld.
    Vind dit soort toestanden altijd zo lang duren, en ondertussen sukkel je als werknemer verder en worden de klachten alleen maar erger.
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    oké, dank.

    Nee, ik werk gewoon, gelukkig. Juist op het werk heb ik, doordat ik dan nog aardig wat beweeg, minder klachten. Maar 's avonds, 's nachts en in het weekend betaalt zich dat terug. Ik laad dus ook niet meer goed op, merk ik.

    Preventieve arbo is dus deze week ingeschakeld.
    Vind dit soort toestanden altijd zo lang duren, en ondertussen sukkel je als werknemer verder en worden de klachten alleen maar erger.


    Naast de verantwoordelijkheid voor je werkgever, kan je wellicht zelf ook iets aan je klachten doen? Ik merk dat ik met thuiswerken ook steeds meer klachten krijg. Mijn werkgever doet meer dan voldoende, maar een hele dag zitten aan een keukentafel is gewoon niet gezond voor je lijf. Fysio moet je voor verzekerd zijn, daar gaat een werkgever niet in tegemoet komen. Hoewel mijn werkgever een collectivitet biedt met extra fysio behandelingen.

    Heb je al een programma geïnstalleerd op je pc of telefoon dat een seintje geeft als je te lang zit? Ze zijn er ook met oefeningen, maar dat vond ik zelf nogal gek op kantoor.

    Maar een alarm zetten om het uur, en dan even een blokje om, of 10 keer de trap op en neer. Wat rek en strek oefeningen..gratis en heel effectief.
  3. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    oké, dank.

    Nee, ik werk gewoon, gelukkig. Juist op het werk heb ik, doordat ik dan nog aardig wat beweeg, minder klachten. Maar 's avonds, 's nachts en in het weekend betaalt zich dat terug. Ik laad dus ook niet meer goed op, merk ik.

    Preventieve arbo is dus deze week ingeschakeld.
    Vind dit soort toestanden altijd zo lang duren, en ondertussen sukkel je als werknemer verder en worden de klachten alleen maar erger.



    Ik weet niet wat je bedoeld met 'preventieve arbo'. Bedoel je arbo-arts of arbo-technische aanpassingen op je werkplek? Het eerste gaat je niet verder helpen. Het tweede wel, en klopt ook met wat de werkgever moet doen.
  4. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970



    @ Mikki: zo heet die afdeling; die doen dus alleen aan preventieve maatregelen; dus die gaan naar m 'n werkplekken kijken


    @algemeen:
    Maar nogmaals; het gaat er niet om wat ik zelf kan doen of wat we vanaf nu kunnen doen

    maar of het oplossen van de problemen die ik nu al heb, ook (deels) vergoed zouden moeten worden door werkgever.


    ik heb zelf al dingen ondernomen (gezorgd voor toetsenbord, dat er een bureaustoel kwam, ik heb zelf massages/fysio geregeld (heb ook fysio in m'n pakket zitten maar ook dan krijg je er maar 9 vergoed) en een duur kussen gekocht, heb destijds tussendoor staan dansen etc) maar heb dus toch (nog steeds) klachten. Ik vind dat ik nog meer extra kosten alleen zelf zou moeten opbrengen.
  5. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Je vraagt om oplossingen en of er sprake van zijn van gedeelde kosten. Ik heb je de weg gewezen en wat wel en niet gaat bijdragen aan wat je wil. Succes!
Terug naar de lijst