Zoon (20) gaat jaartje werken: financiële gevolgen voor mij?

Zoon (20) gaat jaartje werken: financiële gevolgen voor mij? 

Onderwerp van Imelda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef twelve


    Dan is die particulier fout bezig. Belastingontduiking heet dat. Als je dan als moeder in een huurhuis woont en je kind staat bij jou ingeschreven en hij/zij werkt, dan krijg jij geen huurtoeslag.

    Helemaal met je eens.
  2. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Als hij op kamers woont, waarom staat hij dan nog bij jou ingeschreven?


    Omdat hij op het adres waar hij op kamers woont zich niet kan inschrijven. Er zijn volgens mij maar weinig studentenkamers waar dat wel kan, dan moet het er echt specifiek bij staan.
    Is ook nooit een probleem geweest, maar nu hij even gaat werken kan het dus zomaar gevolgen hebben.
  3. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef twelve


    Dan is die particulier fout bezig. Belastingontduiking heet dat. Als je dan als moeder in een huurhuis woont en je kind staat bij jou ingeschreven en hij/zij werkt, dan krijg jij geen huurtoeslag.


    Wat is daar fout aan? Iemand heeft een huis en verhuurt de kamers aan drie studenten. Waarom zou dat belastingontduiking zijn? Die inkomsten voor huur worden gewoon opgegeven (ga ik vanuit). Eigenlijk weet ik niet beter. Heel soms zie je bij advertenties voor studentenkamers staan "met mogelijkheid tot inschrijving".

  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Imelda


    Omdat hij op het adres waar hij op kamers woont zich niet kan inschrijven. Er zijn volgens mij maar weinig studentenkamers waar dat wel kan, dan moet het er echt specifiek bij staan.
    Is ook nooit een probleem geweest, maar nu hij even gaat werken kan het dus zomaar gevolgen hebben.

    Mijn dochter woont 3 jaar op kamers en gewoon ingeschreven op het adres. Sterker nog, ze moest het van de verhuurder. Dus zo standaard is het niet.

    Maar goed, jouw zoon mag zich er niet inschrijven, dus daar verander je niks aan. Dan heeft zijn inkomen idd invloed op jouw toeslagen als hij niet als student staat ingeschreven bij een opleiding en geen stufi ontvangt.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Je zou ook kunnen overwegen om na zijn tussenjaar te verhuizen naar sociale huurwoning.
  6. quote:
    Dit schreef Imelda


    Omdat hij op het adres waar hij op kamers woont zich niet kan inschrijven. Er zijn volgens mij maar weinig studentenkamers waar dat wel kan, dan moet het er echt specifiek bij staan.


    Ik had er nog nooit van gehoord dat het niet kon. En heb twee studerende kinderen op kamers en stond ook zelf vroeger als student gewoon ingeschreven in de gemeente waar ik op kamers woonde.
  7. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef frida_m


    Ik had er nog nooit van gehoord dat het niet kon. En heb twee studerende kinderen op kamers en stond ook zelf vroeger als student gewoon ingeschreven in de gemeente waar ik op kamers woonde.


    Nou, echt bijzonder dat het zo verschilt blijkbaar. Wat ik tot nu toe zag in Rotterdam is zonder inschrijving. In de laatste mocht één van de drie studenten zich inschrijven begrijp ik nu.
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Imelda


    Omdat hij op het adres waar hij op kamers woont zich niet kan inschrijven. Er zijn volgens mij maar weinig studentenkamers waar dat wel kan, dan moet het er echt specifiek bij staan.
    Is ook nooit een probleem geweest, maar nu hij even gaat werken kan het dus zomaar gevolgen hebben.


    Dat is omdat die niet verhuurd mogen worden als studentenkamer van de gemeente (illegaal dus). Ik zou daar heel erg mee oppassen. Is het wel brandveilig? Hoe doe je dat met eventuele verzekering?
  9. flappie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van flappie
    Idd heel vreemd, een kind hoort ingeschreven te staan waar hij woont. En idd in geval van nood (bv brand etc) weet niemand dat hij daar dus woont. Illegale praktijken zou ik zeggen. Ik zou mijn kind daar dan niet laten wonen. Iemand verdient hier illegaal geld aan.
Terug naar de lijst