Inktcartridges voor brother dcp j 552dw

Inktcartridges voor brother dcp j 552dw 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Als je zoveel print is het voor jou waarschijnlijk veel goedkoper om over te stappen op een laserprinter. 1e aanschaf is niet zoveel duurder tov een goede inkjet. Cartridges lijken veel duurder, maar die gaan duizenden afdrukken mee. Inkt cartridges maar enkele tientallen. Als je huidige printer dus aan vervanging toe is, kijk daar eens naar.


    Dsnk je @Arno da s een goede tip..

    Printet moet ook kunnen scannen maar dat zal vast ook wel kunnen tegen de tijd dat ik (de printer) aan vervanging toe is.
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Als je zoveel print is het voor jou waarschijnlijk veel goedkoper om over te stappen op een laserprinter. 1e aanschaf is niet zoveel duurder tov een goede inkjet. Cartridges lijken veel duurder, maar die gaan duizenden afdrukken mee. Inkt cartridges maar enkele tientallen. Als je huidige printer dus aan vervanging toe is, kijk daar eens naar.

    Ook als je niet zo gek veel print kan het interessant zijn om een laserprinter te kopen. Mijn Brother-inkjet (die ik eigenlijk alleen had voor kleurenprints, aangezien ik mijn zwart-witafdrukken al op eenm laserprinter deed) verbruikte namelijk ook best veel inkt als ik hem niet gebruikte. Om te voorkomen dat de rest-inkt in de printkoppen opdroogt en de kanaaltjes verstopt, voerde hij daarom regelmatig (elke week, geloof ik) een schoonmaakcyclus uit. In mijn geval werd er meer inkt verbruikt met schoonmaken dan met printen.

    Een laserprinter heeft dat probleem niet en die zou je ook rustig een half jaar uit kunnen zetten zonder dat je het risico loopt dat je printjes er raar uit gaan zien vanwege verstopte kanaaltjes in je printkop (helaas ervaring mee; toen ik vier maanden in het ziekenhuis lag heeft de printer stilgestaan, maar het eerste printje dat ik deed toen ik weer thuis was zag er prima uit).

    Er zijn wel wat dingen waar je rekening mee moet houden:
    - Een laserprinter is minder geschikt voor het afdrukken van foto's; inkjets leveren vaak veel mooiere prints.
    - Een laserprinter is een stuk groter en zwaarder dan een inkjet. Ter indicatie: mijn kleurenprinter (kan dubbelzijdig printen en scannen en heeft een automatische documentinvoer voor de scanner) weegt iets van 27 kilo. Dat scheelt toch wel een kilootje of 20 met mijn oude inkjet. Je moet de printer dus een eigen plaats in huis geven en kan hem niet na gebruik opbergen in een kast of zo.
    - Het is fijn als de printer op een goed geventileerde plek staat. Aangezien een laserprinter met hoge elektrische spanningen werkt, wordt tijdens het printen ozon gevormd en dat is toch iets dat je liever in de atmosfeer boven Antarctica hebt dan in je huis. Overigens is de ozonproductie bij de moderne printers wel een flink stuk verminderd ten opzichte van een jaar of 30 geleden. Destijds moest je de printers bijna onder een afzuigkap zetten tijdens gebruik.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Grotendeels eens met WilM. Minder geschikt voor foto's, vooral zwaarder. Groter valt op zich nog wel mee. Vaak vooral hoger. Hangt ook van het systeem af wat je gebruikt.
    Wat betreft het ozon verhaal ben ik het niet mee eens. Dat hangt helemaal van de printer zelf af. Indien een printer gebruik maakt van laadrollers ipv corona-draden (ja, ook hier corona) dan is er geen ozon meer. En heel veel printer maken tegenwoordig gebruik van laadrollers.
    Staat volgens mij ook vaak wel aangegeven in de specs van de printer.

    Tevens hebben de printers ook start-cartridges met daarin minder toner dan een normale cartridge. Niet schrikken dus als de 1e cartridge eerder leeg is dan verwacht. Net als met inkjet printers wordt in de winkel versie maar een kleine voorraad toner/inkt meegeleverd. Maar als de normale set er in zit (graag wel echt merk spul, heb al genoeg 123inkt en andere leverancier toners/drums voorbij zien komen waar je de printer daarna bijna weg kon gooien door alle vervuiling en troep die zo'n "goedkope" cartridge achterlaat).

    Maar als je voornamelijk brieven print en foto kwaliteit je niet veel uitmaakt is een laserprinter al heel snel goedkoper dan een inkjet.
Terug naar de lijst