Saab

Saab 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Salome zelf op 25 november 2020 om 18:15:00

Terug naar de lijst
  1. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Een Saab 9-3 2(2007) die je op 't oog hebt, is qua onderdelen geen probleem: onderhuids is 't een Opel Vectra. Alleen de cabrio wijkt iets af, die is gebouwd on Graz, bij Steyr-Puch. Die aparte onderdelen zijn er echter wel, Puch houd onderdelen minstens 35 jaar op voorraad.
    De auto kan een gouden aankoop zijn, maar ook zijn er genoeg exemplaren die destijds door wannabe-Saab fans gereden werden. En vaak hoge kilometerstanden en/of afgeragd. Een goede aankoopkeuring is zeker aan te raden! Immers, de wannabe fan wil er bij horen maar wil niet de (veel) hogere prijs van een vroeger model 'echte Saab' betalen. Dat geldt dan ook voor het onderhoud. Jij wil gewoon een leuke auto, zonder bij de 'Saab' club (lees: elite) te moeten/willen horen.
    De oude Saab fan vond en vind dit geen echte Saab. Merkentrouw hield op na de eerste generatie 900 want die was als laatste, nog niet op Opel gebaseerd.
    Opel dus. En dan mogen de Saab puristen dit geen echte Saab meer vinden, het is in de basis wel een fijne, goede en volgens velen, een mooie auto. Met goede aankoopkeuring kan ik 'm zeker aanraden.
    9 okt '20 - 20:13:35 / 9 okt '20 - 21:09:17
  2. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    Mijn Saabvrienden van het Saabforum waren het bepaald niet eens met de laatste reactie. Natuurlijk is een 9-3 ook een echte en begerenswaardige Saab. Alle auto's worden tegenwoordig voorzien van elkaars onderdelen, dat is bij Saab niet anders.

    Het is overigens nog niet gelukt. Wil uiteraard voor een dubbeltje op de eerste rang. Smile
    En het is geen model 2007, het betreft een OG.
  3. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    De leden van de V4 / 99 etc. clubs echter wel, die zien de laatste 900's en 9-3/9-5 niet als Saabs. Jammer dat je denkt dat dat dezelfde fans zijn.

    Feit: de 9-3 en de 9-5 evenals de 900, wel of niet écht (mij boeit het niet) het zijn fijne auto's.
  4. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Salome
    Mijn Saabvrienden van het Saabforum waren het bepaald niet eens met de laatste reactie.


    Afgelopen week bedacht ik me eigenlijk ineens, als het bovenstaande waar is, waarom je de vraag dan hier stelt....?
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef foetske


    Afgelopen week bedacht ik me eigenlijk ineens, als het bovenstaande waar is, waarom je de vraag dan hier stelt....?



    wij van wc-eend bevelen aan: WC-eend!
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef foetske


    Afgelopen week bedacht ik me eigenlijk ineens, als het bovenstaande waar is, waarom je de vraag dan hier stelt....?



    Ik ben lid geworden na de tip hier, wijsneus.
  7. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    Maar heb je die veredelde Opel nou al gekocht?
  8. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik ben lid geworden na de tip hier, wijsneus.



    Tsss, schelden.. omdat het Saab-"vrienden" zijn, "nam ik aan" dat je ze al heel goed en lang kende. Vandaar dat ik het me afvroeg. Maar "vrienden" is inderdaad wel een rekbaar begrip.
Terug naar de lijst