Convenant gezocht.

Convenant gezocht.  

Onderwerp van scar

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik zoek een (stukje) convenant.

    Een vriendin zoekt tekst voor in een convenant. Ze gaat scheiden. Het huis kan nog niet verkocht worden want zij blijft er wonen met de kinderen totdat zij de deur uitgaan. Ze wil zelf de hypotheek betalen tot de datum van verkoop. Huis is nu getaxeerd. Bij verkoop zal ze hem de uitkoopsom betalen op basis van de huidige overwaarde.

    Dat wordt het uitgangspunt. Hij betaalt dan niets meer vandaag datum convenant.

    Er is hier vast iemand die zo'n convenant heeft om de tekst te kunnen gebruiken.

    Mag uiteraard ook per pb. Je privacy gegarandeerd.

    Thanks!
    25 okt '20 - 18:54:48 / 25 okt '20 - 19:30:50
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Online is er veel te vinden Google op: voorbeeld convenant huis
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Het punt is
    banken doen niet aan convenanten.

    Komt zij in de problemen dan mag hij dokken, daar kan geen convenant tegen op.
    Het enige wat werkt is huis overnemen en op 1 naam krijgen.
  4. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Wij hebben ook zoiets gedaan. Mijn ex heeft een deel vd waarde in het huis laten zitten omdat ik hem niet direct kon uitkopen. Ik had vijf jaar om dit geld te sparen/regelen. Als het dan niet zou lukken, zou het huis verkocht worden. Dat was de enige manier om de hypotheek op mijn naam te krijgen. Het uitkoopgeld erbij lenen kon ik niet. Uiteraard waren verder alle kosten voor mij. Wij hebben dit notarieel vastgelegd, niet in een convenant.
  5. jieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jieke
    Als hij mede-eigenaar blijft van de hypotheek kan hij zelf ook geen nieuwe hypotheek aangaan (tenzij hij natuurlijk een fabuleus inkomen heeft)
    Het streven is mooi en ongetwijfeld goed bedoeld maar er zitten nogal wat haken en ogen aan (zoals Ooh ook al aangeeft)
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Zij komt niet in de problemen, andersom zou een minder goed idee zijn. Indien mogelijk zal ze de hypotheek op haar naam zetten, alleen moet de bank dan ook meewerken. Maar dat was niet de vraag.

    Ik zoek slechts een stuk tekst.

    Of andere ideeën.

    De optie van on-my-own geef ik door.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    quote:
    Dit schreef maartje
    Online is er veel te vinden Google op: voorbeeld convenant huis

    Uiteraard is dat al gedaan maar niet gevonden.
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef scar
    Zij komt niet in de problemen, andersom zou een minder goed idee zijn. Indien mogelijk zal ze de hypotheek op haar naam zetten, alleen moet de bank dan ook meewerken. Maar dat was niet de vraag.

    Ik zoek slechts een stuk tekst.

    Of andere ideeën.

    De optie van on-my-own geef ik door.

    Een stuk tekst voor een garantie die niet te geven is, wens haar succes!
    (Mijn ex wist dit ook zeker, je kent de uitkomst)
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Natuurlijk weet ik dat Ooh. Alleen loopt zij hier niet dat risico. Zij is financieel betrouwbaar. Hij niet. Zij is niet jouw ex.

    Gaat hij niet akkoord met plan A dan krijgt hij plan B.
Terug naar de lijst