Geaarde stopcontacten blijken niet geaard, en nu?

Geaarde stopcontacten blijken niet geaard, en nu?  

Onderwerp van marieke1971

Terug naar de lijst
  1. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    Een vraagje voor mezelf en een aantal buurtjes

    In de keuken zitten geaarde stopcontacten, maar bij het doortrekken naar de andere kant van de muur blijken deze niet geaard te zijn.

    Volgens de ws niet nodig in deze woningen die gebouwd zijn in de jaren '70

    Ik was toch wel een beetje verbaasd, want waarom zitten er aan alle apparaten in de keuken dan geaarde stekkers?

    Mijn vraag is of het verplicht is in de zogeheten natte ruimtes?
    En wat zijn de consequenties van niet geaarde stopcontacten in natte ruimtes? Smile

  2. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Net zo'n probleempje als toen met je afzuigkap?! Smile

  3. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Net zo'n probleempje als toen met je afzuigkap?! Smile



    Smile

  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    in natte ruimtes dienen alleen apparaten met randaarde te worden gebruikt of welke dubbel geisoleerd zijn.

    als een wcd een geaard type is, maar de randaarde is niet aangesloten is dit zeer gevaarlijk.
    - aarddraad erbij trekken/alle draden (naar dit wcd) opnieuw trekken
    of
    - wdc zonder randaarde monteren.

    van hoe het nu zit zal elke electricien zich in z'n graf omdraaien...... niet zo laten zitten! eventueel alle wdc's met RA controleren.

    eigen woning of huurhuis?
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In een huurhuis is de verhuurder verantwoordelijk voor de elektra. Zie deze link >>LINK<<
  6. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971

    quote:
    Dit schreef koen
    in natte ruimtes dienen alleen apparaten met randaarde te worden gebruikt of welke dubbel geisoleerd zijn.

    als een wcd een geaard type is, maar de randaarde is niet aangesloten is dit zeer gevaarlijk.
    - aarddraad erbij trekken/alle draden (naar dit wcd) opnieuw trekken
    of
    - wdc zonder randaarde monteren.

    van hoe het nu zit zal elke electricien zich in z'n graf omdraaien...... niet zo laten zitten! eventueel alle wdc's met RA controleren.

    eigen woning of huurhuis?


    Een huurhuis
    En de woningstichting zegt dat het zo veilig is, want oude huizen.
  7. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    In een huurhuis is de verhuurder verantwoordelijk voor de elektra. Zie deze link >>LINK<<


    Ik zal maandag eens rond gaan bellen, vind het verhaal van woningstichtingen kul
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef marieke1971


    Een huurhuis
    En de woningstichting zegt dat het zo veilig is, want oude huizen.

    Bij mij kwam de rook op een gegeven moment uit de stopcontacten. Ik heb toen tegen ze gezegd dat ik ze aansprakelijk zou stellen als de boel in de hens zou vliegen. Toen waren ze er snel bij om de bedrading te vervangen.

    Wat ze zouden kunnen zeggen dat ze dit gaan aanpakken bij groot onderhoud (wanneer gaat dat gebeuren?). Wat jij kan zeggen bij weigeren van hun kant is dat je een onderzoek laat uitvoeren. Zou dan nog wel erbij zeggen dat als het rapport aangeeft dat de situatie niet oké is, de kosten van het onderzoek voor hen zijn.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef marieke1971


    Ik zal maandag eens rond gaan bellen, vind het verhaal van woningstichtingen kul

    Is het ook. Je zou kunnen overwegen lid te worden van de woonbond.
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef marieke1971


    Een huurhuis
    En de woningstichting zegt dat het zo veilig is, want oude huizen.


    Vroeger (tm jaren 70) werd elektra via waterleidingen geaard. Dat is ws wat ze bedoelen.
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef marieke1971


    Een huurhuis
    En de woningstichting zegt dat het zo veilig is, want oude huizen.


    zeg maar dat dit vroeger ook absoluut zou worden afgekeurd. mogelijk heeft een vorige bewoner de wcd's vervangen, of de aannemer die een keukenrenovatie heeft gedaan zich er met een jantje-van-lijen heeft afgemaakt.

    als je goed uitlegt wat er aan de hand is, kan ik me niet voorstellen dat ze je laten barsten.
  12. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971

    quote:
    Dit schreef koen


    zeg maar dat dit vroeger ook absoluut zou worden afgekeurd. mogelijk heeft een vorige bewoner de wcd's vervangen, of de aannemer die een keukenrenovatie heeft gedaan zich er met een jantje-van-lijen heeft afgemaakt.

    als je goed uitlegt wat er aan de hand is, kan ik me niet voorstellen dat ze je laten barsten.


    De keuken is in 2008 gerenoveerd.
    Ik ga volgende week ermee aan de gang
Terug naar de lijst