Stack (van transIP)

Stack (van transIP)  

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn

Dit onderwerp is gesloten.
door Dayenne zelf op 22 augustus 2021 om 21:12:08

Terug naar de lijst
  1. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Denk dat je het niet helemaal snapt hoe het werkt.

    Het downloaden gebeurd namelijk automatisch als je de standaard instellingen overneemt.
    vandaar dat ook snel je hd van je mini pc vol zat.

    ik heb 1.25 Tb ruimte dus dat betekent dan ook op je hd (als je alles standaard laat staan) 1.25Tb in beslag genomen wordt.
    zelf heb ik dus een aantal mappen uit gevinkt.

    Op Miek64 haar imac staat het ook zo ingesteld dat er een stack map is welke een copy is van de cloudversie, ze bewerkt haar foto's op de imac en deze gaan naar de stack map zodat deze meteen gesynchoniseerd worden.
    ook daar heb ik een heel aantal mappen uit gevinkt vanwege de ruimte op de locale hd.

    mijn telefoon load, als er wifi is, de foto's ook automatisch naar stack.
    deze vind ik dan OOK terug op mijn pc in de stack map.
    Miek64 haar iphone doet het zelfde.
    de telefoons laat ik maar naar 1 kant synchroniseren anders is je telefoon wel erg gauw vol.

    heb geen aandelen in transIP maar ben toch erg tevreden. zeker omdat ze onder de nederlandse prive wet vallen.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Dat automatisch op de telefoon gaat bij mij dus telkens mis. Daar heb ik het voor aangeschaft. Verder hoef ik er normaal nergens bij. Van de week contact met helpdesk gehad. Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen effect, kon zelfs niet handmatig uploaden. Uitgelogd en ingelogd en toen kon dat wel weer. Voor één dag. De volgende dag weer drama met automatisch gemaakte foto's van telefoon in stack op te slaan. Oude foto's doet ie niet automatisch, maar nieuwe dus ook niet....

    Nu ik stack leeg wil halen moet ik wel op een pc zijn. Dat lukt niet via telefoon.

    Via laptop is stack bij mij netwerk schijf. Volgens mij pak je dan niet je hd van de laptop, maar heb je verbinding met de server van Trans IP.

  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik ga het, vwb foto's, mijzelf nog makkelijker maken. Documenten blijven in Google drive staan en foto's gaan naar een sd kaart. Deze zet ik periodiek over op een hd.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Via laptop is stack bij mij netwerk schijf. Volgens mij pak je dan niet je hd van de laptop, maar heb je verbinding met de server van Trans IP.



    Bijna altijd is er een map op je normale schijf die aangewezen wordt als synchronisatiemap. Alles wat hierin geplaatst wordt, wordt online gezet en andersom.
    Heb je bij het installeren van Stack niet zoiets moeten aangeven?

    Geen persoonlijke ervaring met Stack, maar weet wel dat dropbox en onedrive zo werken.
    Genoeg kleine bedrijven die denken hardeschijf/serverruimte te besparen door aan te geven dat "alles in de cloud" moet, tot men erachter komt dat alles ook nog op de c-schijf wordt opgeslagen en je daardoor alles dubbel hebt (en dan heb ik het nog niet eens over de outlook-bestanden die soms met iedere nieuwe mail de benodigde schijfruimte verdubbelt).
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Tenzij je ze als netwerklocatie aanmerkt volgens mij.

    Maar goed. Ik ga dit draadje sluiten. Bedankt voor de input.
Terug naar de lijst