Flamboyant

Flamboyant 

Onderwerp van Imke

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    Begin dit jaar kreeg ik een zaadje van de flamboyant van mijn dochter. Ze had er voor zichzelf ook 1 en ook wat broertjes en zusjes uitgedeeld aan vriendinnen. Ik kreeg er ook een duidelijk verhaal bij. Kwetsbaar als jongeling, niet in de volle zon, wind of regen. Maar als het goed gaat wordt dit ooit een tropisch boompje. Ik heb hem waar kon naar buiten, naar binnen, voor het raam, op de tafel buiten en uit de zon natuurlijk met mij mee gesjouwd, uitkijkend naar de boom die hij ooit gaat worden. Inmiddels heeft hij 5 takken, is zijn stammetje al aan het verhouten en groeit er weer een takje boven de bovenste tak uit. Van het zomer is hij ws iets te vochtig geweest en trok dit rouwvliegjes aan. Ik heb er schelpenzand op gestrooid en dit lijkt wel te helpen.
    Alleen nu vallen sinds kort de onderste blaadjes af en uiteindelijk ook deze takjes. Ik kan hier geen informatie over vinden. Komt dit doordat het winter wordt en wordt hij misschien wel helemaal kaal? Hoort het dus gewoon zo? Of is het toch het schelpenzand of moet ik hem misschien helemaal geen water meer geven in de winter?
    Ik hoop zo dat hij het wel gaat redden. Zijn broertjes en zusjes hebben het overigens niet gered.
    Heeft iemand hier verstand van of weet een website waar ik goede info kan vinden?
    Plaatje
    Plaatje
  2. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha
    Ik volg op Instagram het account takkewijven uit Zwolle. 2 dames die veel van planten en stekken af weten. Misschien kan je hen je vraag voorleggen?
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    >>LINK<<


    Ik vond dit op het web.
    Je moet even naar beneden scrollen voor de eerste foto's, de laatste staan bovenaan.

    Volgens mij hoort hij een stam te krijgen, dan is het logisch dat de onderste bladeren eraf gaan.
  4. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke

    Das goeie info Elles, bedankt!
    En ik heb mij aangemeld, bedankt Aicha!
Terug naar de lijst