voorstelbericht, als werkzoekende

voorstelbericht, als werkzoekende 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zou er ook zeker geen brief van maken. Zorgen dat je de kernpunten heel helder hebt en dan in een paar zinnen knallen. De meeste mensen hebben maar een paar zinnen nodig on overtuigd te raken, zeker als je clichés vermijdt. Dus geen ‘ik kan goed zelfstandig werken, maar ben ook een teamplayer’ etc. Als iemand dat in een brief verwerkt haak ik al af. O



    Ik wil juist mijn extra punten benadrukken, die minder mensen hebben, maar liefst ook iets met het doelgroepenregister.
  2. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Voor dit soort situaties heb ik in het verleden geleerd om een PMI'tje te maken: Pluspunten (waar ben je goed in), Minpunten (waar ben je slecht in) en Interessante punten (wat vind je leuk, waar wil je je in verdiepen, wat wil je leren).
    Waar ben je goed in bent en waar ben je slecht in bent dat weet je wel. Maar de de interessante punten zijn vaak eye-openers voor jezelf en leuke onderwerpen voor in een gesprek.

    En om het in een gesprek concreet te maken gebruikte ik de STAR-methode: Situatie (wat was er aan de hand) - Taak (wat moest er gebeuren) - Aanpak (wat heb jij gedaan) - Resultaat (wat leverde het op). (Google maar eens op star-methode, is voldoende info over te vinden)
    Soms wordt er een tweede R (STARR) aan toegevoegd voor Reflectie: wat heb je er van geleerd.
    Of het echt werkt? Mogelijk, ik denk het wel. Ik heb dit gebruikt bij een sollicitatie bij de Inspectie van het Onderwijs, en ik werd aangenomen.
    4 dec '20 - 22:47:35 / 4 dec '20 - 23:55:07
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Met gesprekken ben ik een ramp, ik sla compleet dicht met een sollicitatie, vooral wanneer ik uit mijzelf moet vertellen en er geen of weinig vragen gesteld werden.
    Ik ga dat maar op papier voorbereiden.
  4. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Met gesprekken ben ik een ramp, ik sla compleet dicht met een sollicitatie, vooral wanneer ik uit mijzelf moet vertellen en er geen of weinig vragen gesteld werden.
    Ik ga dat maar op papier voorbereiden.


    Dit soort gesprekken ook gewoon oefenen met een bekende, een vriendin ofzo.
  5. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Met gesprekken ben ik een ramp, ik sla compleet dicht met een sollicitatie, vooral wanneer ik uit mijzelf moet vertellen en er geen of weinig vragen gesteld werden.
    Ik ga dat maar op papier voorbereiden.


    Ik kan ook zo dicht slaan van de zenuwen en heb van een recruter deze lijst met vragen gekregen als voorbereiding voor een gesprek. Met de antwoorden hebben we toen ook een samenvatting ter kennismaking gemaakt. Het was even werk om alle vragen die van toepassing waren te beantwoorden maar alle moeite waard want ik heb de baan en werk er al weer 1,5 jaar met veel plezier Smile

    Veel succes met de voorbereidingen en sollicitaties!

    pdf Bijlage: Word-bestand
    Een Word-bestand kan een virus bevatten. Openen op eigen risico.

  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Dat is een fijne lijst idd, daar kan ik wat mee, eventueel kan ik voormijzelf er een soort verslag van maken zodat ik een verhaal kan vertellen top dank je
  7. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Ik kan ook zo dicht slaan van de zenuwen en heb van een recruter deze lijst met vragen gekregen als voorbereiding voor een gesprek. Met de antwoorden hebben we toen ook een samenvatting ter kennismaking gemaakt. Het was even werk om alle vragen die van toepassing waren te beantwoorden maar alle moeite waard want ik heb de baan en werk er al weer 1,5 jaar met veel plezier Smile

    Veel succes met de voorbereidingen en sollicitaties!


    Ik heb het bestand ook even opgeslagen. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek. Ik vind het een hele duidelijke complete lijst met vragen die je kan verwachten. Ik zie inderdaad een aantal vragen die ik in de diverse gesprekken al langs heb horen komen. Dank je wel!
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Het is fijn om ervaringen en andere dingen te delen.
    Vandaag ga ik even nergens mee bezig mbt werk. Morgen weer
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Succes vandaag Yvonne
Terug naar de lijst