Natuurstenen aanrecht en kalkaanslag douchecel

Natuurstenen aanrecht en kalkaanslag douchecel 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    quote:
    Dit schreef Malero
    Op natuursteen mag je geen schoonmaakmiddel gebruiken. Alleen groene zeep. Zelfs geen azijn. Natuursteen is poreus en die vlekken krijg je nooit meer weg.

    Ik vind het vreselijk materiaal. Het zal best mooi zijn maar je moet iedere dag alles schoonmaken na gebruik.


    Natuursteen waar geen kalk in zit, dus graniet en kwartsiet mag je zelfs met zoutzuur schoonmaken
  2. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Olijfolie erop..
  3. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    quote:
    Dit schreef Zooitje
    Olijfolie erop..

    Olijfolie is overal goed voor
  4. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    >>LINK<<

    Ik heb altijd dit spul. Het is even doorwerken maar het gaat weer heel mooi glanzen. Je etst er in feite een heel dun laagje af. Het werkt ook op composiet. Een zo'n flesje gaat jaren mee want je hebt er maar heel weinig van nodig voor een groot aanrecht. (Overigens niet geschikt voor vloeren, aangezien je het hele vlak moet behandelen en alles moet polijsten met een roestvrijstalen schuursponsje)
    Voor kalkaanslag gebruik ik altijd een kalkdouchereiniger. Flink insprayen, afzuiging aanzetten! Laten inwerken en schrobben met een nat roestvrijstalen schuursponsje. Die wat grovere ronde. Maar echt goed ventileren, want die antikalk middelen slaan je op de adem.
    Wat millieu vriendelijker is azijn. Lakens drenken in azijn en tegen de wanden "plakken". Nachtje laten trekken en wederom schrobben met ook weer een stalen schuursponsje.

  5. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    Mijn buuf op de hoek zweert bij dr Proper ( action) gemengd met geurloze ammoniak ook action.
    Proper heeft antikalk in de wc reiniger en ammoniak ontvet.

    Ga het zelf binnenkort ook proberen.

    Mijn natuurstenen aanrecht in vorige woning behandelde ik met zonnebloemolie 1 x per week. Net zoals ik ook speksteenbeelden I wrijf met dezelfde olie.
    Alle voegjes of beschadigingen zijn dan weer waterafstotend
  6. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    quote:
    Dit schreef Henri65


    Zou fijn zijn als je morgen nog een foto kan plaatsen, deze geeft niet echt een goed beeld


    Hopelijk zijn deze iets duidelijker
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst