Houdbaarheid zout en suiker.

Houdbaarheid zout en suiker. 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    strooizout? de houdbaarheidsdatum is toch alleen tbv voedingsmiddelen?

    ik heb nog nooit een stoep gezien die aan de scheiterij was omdat het strooizout over de datum is.
  2. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Er zal wel een wettelijke verplichting zijn om een houdbaarheidsdatum te vermelden

    Een pot zout doen we langer dan een jaar mee
    Heb nog een pak in de kast staan van afgelopen zomer, tegen de maden in de groene container

    Het raakt hier niet over de datum
  3. DaniellaJ
    Zweven is leven

    Toon alleen de berichten van DaniellaJ
    Datum bij zout en suiker verpakking wordt ook gebruikt om te herleiden wat de productie batch was.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef DaniellaJ
    Datum bij zout en suiker verpakking wordt ook gebruikt om te herleiden wat de productie batch was.


    Ik zag ooit een uitzending op tv dat er zelfs bij sommige produkten (produkten die heel lang danwel onbeperkt houdbaar zijn) tussen fabrikant en supermarkt afspraken worden gemaakt.
    Zo wordt er meer verkocht, en een supermarkt vindt het -denk ik- niet geweldig staan als iets tot bv 2085 houdbaar is.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik zag ooit een uitzending op tv dat er zelfs bij sommige produkten (produkten die heel lang danwel onbeperkt houdbaar zijn) tussen fabrikant en supermarkt afspraken worden gemaakt.
    Zo wordt er meer verkocht, en een supermarkt vindt het -denk ik- niet geweldig staan als iets tot bv 2085 houdbaar is.


    Dat is een nadeel van de wet die was doorgevoerd die verplichtte dat op alle etenswaar een houdbaarheidsdatum moest komen. Hoe lang iets ook goed blijft, op alle voorverpakte etenswaar moet een houdbaarheidsdatum staan vanaf fabriek. Was ergens jaren 80 ingevoerd na een schandaal. Weet niet meer wat dat schandaal was
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik zag ooit een uitzending op tv dat er zelfs bij sommige produkten (produkten die heel lang danwel onbeperkt houdbaar zijn) tussen fabrikant en supermarkt afspraken worden gemaakt.
    Zo wordt er meer verkocht, en een supermarkt vindt het -denk ik- niet geweldig staan als iets tot bv 2085 houdbaar is.



    Bij sommige producten zou het beter zijn alleen de productiedatum te vermelden.
  7. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Bij sommige producten zou het beter zijn alleen de productiedatum te vermelden.


    Zou inderdaad beter zijn, op sommige producten is het namelijk niet verplicht om er een THT datum op te zetten en daar vallen zout en suiker ook onder.
  8. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    quote:
    Dit schreef Malero
    Zout is onbeperkt houdbaar. Het is een conserveringsmiddel. Maar goed. Ik heb een kilo in de 4 maanden ofzo. Ik heb trouwens verschillende soorten zout. Ik maak ook zout.

    Als je tomaten ontveld en je laat ie velletjes drogen ( oven of droogmachine) en je mengt ze met grof zeezout dan heb je tomatenzout...Smile
    Zo kan je ook citroen/limoenzout maken met gedroogde zestes . Of je kan zout roken ( in de oven van de bbq als je klaar bent met bbq-en, dan blijft hij nog heel lang warm en leg je daar je zout op. Heb je na een paar uur of de volgende dag gerookt zeezout)


    Wat een leuke ideeën om apart zout te maken, of is het aparte zouten te maken?
    Hoe dan ook leuk!

    Ik heb net van de week mijn oude zoutbus leeggegooid over mijn stoepje ...
  9. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Strooizout?
    Plaatje
  10. ingrid
    Welkom

    Toon alleen de berichten van ingrid
    Zout, suiker, azijn, gedroogde bonen, oplos koffie, honing, rijst zijn alle onbeperkt houdbaar. En nog wat geloof ik.
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb een potje jozo zout van 125 gram en doe daar vele jaren mee. Sinds mijn scheiding ruim 15 jaar geleden ben ik nu bezig met het 2e of 3e potje.
    Daarnaast heb ik een potje zeezout en himalayazout van elk 80 gram. Daar doe ik zo'n 2 tot 3 jaar mee. Heb echt nog nooit op de datum ervan gelet.
Terug naar de lijst