Een hond??? 

Onderwerp van fresia

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Hier hetzelfde. Altijd veel huisdieren gehad, maar sinds een jaar of vier worden overleden huisdieren niet meer vervangen. Er loopt hier nu nog één je-weet-wel-kater rond, die is 12. Als hij overlijdt, wil ik eerst een tijdje zonder om te kunnen reizen. Daarna zie ik wel weer verder.

    Ja dat zei ik ook. De jongste is nu anderhalf Smile
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Als je kinderen die leeftijd hebben, hoef je voor hen geen hond meer aan te schaffen.

    17 jr(kind) + 14 jr(hond) = 31jr(kind)

    Kind is dan allang uit huis! Zonder de hond.

    Als je een hond wil, lees alle voor-en nadelen wat iedereen inmiddels al geschreven heeft.



    Wij hebben bewust onze hond genomen.
    Kinderen groot en allemaal de deur uit.
    Vrijheid ten top en wat doen wij? We binden ons aan een hond Smile
    Hij is het meer dan waard! En krijgt /heeft het hondenleven wat hij verdient (en meer ❣️)

    Wel is hij onze laatste.
    Dit vanwege onze leeftijd.
    Zeggen we nu....
    4 feb '21 - 10:46:45 / 4 feb '21 - 11:30:11
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik riep bij de vorige hond ‘nooit meer, als deze doodgaat heb ik mijn vrijheid terug!’.
    Toen ging ze dood en we waren heel verdrietig, maar inderdaad, ik had wel m’n vrijheid terug.
    Maar ik kwam ook niet meer buiten, want in m’n eentje wandelen vind ik stom. En ik merkte dat ik opeens alle honden leuk vond. Ook ging googelen naar rassen enzo.
    Afijn, na 3 maanden hadden we een pup. Wel anders dan voorheen, ik had altijd ‘tweedehands’ honden gehad, en daar krijg je dan de gedragsproblemen bij. Deze wilde ik zelf opvoeden, met cursussen en alles, en dat heb ik dan ook ruim een jaar gedaan, totdat de hondenschool noodgewongen dicht moest.
    Heb me enorm laten belazeren over de afkomst van deze pup. Mooi verhaal, moeder erbij, aardige mensen. Maar bleek evengoed een scam te zijn. Dus informeer je goed, voordat je ergens een pup haalt.
    Maar deze hond is m’n alles. Ze is altijd bij me (en kan ook alleen zijn, want dat heb ik haar ook geleerd). Is netjes opgevoed, dus ook voor andere mensen en honden geen last. Ze gaat zelfs mee naar de tv-studio’s Smile
    Door haar kom ik buiten. Zij geeft me liefde, de hele dag door.

    Maar ik heb een hond genomen omdat IK dat zo graag wilde. Omdat ik heel goed weet wat ik inlever aan vrijheid en omdat dat voor MIJ opweegt tegen de nadelen.
    Ik heb heel bewust een jaar de tijd genomen om haar heel goed op te voeden. Net zoals je dat doet als je een kind krijgt.
    En mijn kinderen zijn dol op haar, maar wat ik hier al eerder las: als het gaat om echte wandelingen, is ze toch echt op mij aangewezen.
    En ik heb een hond uitgekozen die bij mij past. Een jachthondje met flaporen, want daar gaat mijn hart nou eenmaal naar uit, klein en geen werkhond, want daar ben ik niet altijd gezond genoeg voor.
    Goeie keus geweest. Maar aangezien het mijn hond is, is het niet de keus van mijn kinderen geweest.
    Die zijn overigens helemaal gek op haar, iedereen is helemaal gek op haar. Smile
  4. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja dat zei ik ook. De jongste is nu anderhalf Smile

    Het scheelt dat mijn kat een hekel heeft aan honden en aan andere katten. Dan is de verleiding om er tóch een huisdier bij te nemen, kleiner ☺
  5. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef Liek


    Dit geldt ook voor mij.
    Ruim 10 jaar geleden een hond aangeschaft. We waren toen een samengesteld gezin met 6 kinderen. Mijn jongste deed echt alles met en voor hem.
    Ondertussen is iedereen uitgevlogen, liep de relatie op de klippen en zit ik met de hond.

    Hij kan er ook niets aan doen maar voor mij geen hond meer.


    Gelukkig werd jouw hond niet de gebeten hond 😜😝

    'Fijn' om te merken dat ik overigens niet de enige ben met kinderen die eerst heel enthousiast zijn met uitlaten en daarna nog wel met de hond maar minder met de verantwoordelijkheden daarom heen..... pubers zullen we maar zeggen...Ze nemen die verantwoordelijkheden in grote lijnen wel hoor. Gaat vooral spelen als ze het erg druk hebben of moe zijn. Dan moet ik ze weer bij de les trekken en dat blijf ik ook doen. Ook al kost dat soms ergernis en energie.

    Ik zat nog te denken. Soms vragen ze geloof ik ook tijdelijke adressen voor begeleidingshonden. Je moet dan denk ik wel echt iets kunnen bieden en er tegen kunnen dat de hond weer weg gaat.

    Mijn jongste heeft heel ook veel andere honden uit gelaten maar een eigen hond is toch heel anders uiteindelijk.

    Wat de meesten hier zeggen en Salome ook nog eens duidelijk aangeeft, denk goed na wat jij wil. Wil jij het ook of vooral vanwege je kinderen? Jij blijft inderdaad waarschijnlijk de grootste zorg houden voor de hond.

    Succes met je beslissing!

  6. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    Dank voor al jullie reacties! Jullie benadrukken precies waar t m in zit.
    Mijn conclusie: geen overhaaste beslissing, ik neem de tijd om er goed over na te denken. Een volwassen hond zou idd een optie zijn.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Kun je evt een uitlaatservice betalen? Is er überhaupt één die nog ruimte heeft?

    Die hebben sinds de Corona-crisis plek zat vanwege al die klanten die zijn gaan thuiswerken.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef twelve

    Die hebben sinds de Corona-crisis plek zat vanwege al die klanten die zijn gaan thuiswerken.

    Dat is niet overal het geval, dus checken.
  10. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Geef je hond een eigen social-account. Dan willen je kinderen allerlei avonturen beleven met de hond en heb jij er geen omkijken naar.
Terug naar de lijst