Nieuwe wet zou telemarketing aan banden leggen, maar is dat ook zo?

Nieuwe wet zou telemarketing aan banden leggen, maar is dat ook zo? 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Nieuwe wet zou telemarketing aan banden leggen, maar is dat ook zo?


    Het is voor veel mensen een enorme ergernis: ongewenste telefoontjes van telemarketeers die je een energiecontract of abonnement willen verkopen. Het Bel-me-niet Register staat bomvol telefoonnummers van mensen die niet gebeld willen worden, maar dat helpt nauwelijks. Afgelopen week werd daarom een nieuwe wet aangenomen die vervelende telemarketing-telefoontjes eindelijk zou moeten stoppen, maar in de praktijk blijkt helaas dat je nog steeds veel gebeld mag worden en dat je vooral zélf in actie moet komen om de telefoontjes uit te bannen.

    Staatssecretaris Mona Keijzer kwam met een nieuw plan om het huidige Bel-me-niet Register te vervangen voor een Bel-me-wel systeem. In plaats van aangeven dat je niet gebeld wil worden, zou het uitgangspunt zijn dat niemand meer gebeld mag worden voor telemarketing, ténzij je zelf aangeeft dat telefoontje op prijs te stellen. Daarmee gaat het register van een zogenaamd ‘opt-out’ naar een ‘opt-in’ systeem, ter bescherming van de consument. Dat klinkt goed en zou een grote ergernis bij veel mensen kunnen wegnemen. Het Bel-me-niet register bestaat sinds 2009 en bevat zo’n tien miljoen telefoonnummers van mensen die niet gebeld willen worden.


    >>LINK<<
  2. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Dat vind ik een goede zaak. Ik heb altijd de insteek gehad: als ik iets wil, dan zoek ik dat zelf wel op of uit.
    Geen vervelende verkopers aan de telefoon.
    Gelukkig heb ik er niet heel veel last van.
    Als ze bellen, bellen ze veelal rond etenstijd.
    In mijn geval dan. Laat ik gewoon gaan....
    Nu ook nog de deur tot deur verkoop van o.a. energie en internet verbieden.
Terug naar de lijst