Chromecast

Chromecast 

Onderwerp van Geanna

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik heb net ook even gekeken bij Thuisbezorgd. En er staat toch echt dat een jaarabonnement tegen inwisseling van punten maar €9,99 kost.

    Eerst staat er €9,99 korting en later staat er €9,99 voor een jaar.



    Oh ik keek bij eurosparen die hadden de actie ook. Gevalletje teveel aan mijn hoofd
  2. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    Dank allen voor dit draadje, heb zo'n chromecast gekocht, installatie was simpel.
    Dit had ik veel eerder moeten doen! Smile
  3. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Ik heb gisteren ook een chromecast ontvangen. Mijn zoon heeft hem geinstalleerd beneden, en daarna direct op zijn slaapkamer boven.
    Nu zit de chromecast weer beneden in de tv, maar blijft 'slaapkamer' zeggen. Ik heb zojuist de wifibooster ook naar beneden gehaald (zodat hij op hetzelfde netwerk zit), maar dat levert ook niets op.
    Ik kan hem verbinden, de code die op de tv staat, komt ook op de telefoon te staan, dan lijkt het dus goed te gaan, maar daarna zegt hij 'kan niet communiceren'. Iemand een idee?
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef BrendaJ
    Ik heb gisteren ook een chromecast ontvangen. Mijn zoon heeft hem geinstalleerd beneden, en daarna direct op zijn slaapkamer boven.
    Nu zit de chromecast weer beneden in de tv, maar blijft 'slaapkamer' zeggen. Ik heb zojuist de wifibooster ook naar beneden gehaald (zodat hij op hetzelfde netwerk zit), maar dat levert ook niets op.
    Ik kan hem verbinden, de code die op de tv staat, komt ook op de telefoon te staan, dan lijkt het dus goed te gaan, maar daarna zegt hij 'kan niet communiceren'. Iemand een idee?


    Hij blijft slaapkamer zeggen, omdat hij blijkbaar zo "heet" nu, denk ik. Dus als je beneden wil casten, kan je gewoon naar slaapkamer casten. Of hem een andere naam geven.
  5. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    quote:
    Dit schreef Piep


    Hij blijft slaapkamer zeggen, omdat hij blijkbaar zo "heet" nu, denk ik. Dus als je beneden wil casten, kan je gewoon naar slaapkamer casten. Of hem een andere naam geven.


    Nee, dat werkt beide niet
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef BrendaJ


    Nee, dat werkt beide niet


    Je kan hem volgens mij met een klein naaldje ook resetten. Dan installeer je hem opnieuw.
    En selecteer je wel de juiste HDMI poort?
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Piep


    Je kan hem volgens mij met een klein naaldje ook resetten. Dan installeer je hem opnieuw.
    En selecteer je wel de juiste HDMI poort?



    Dat is de kortste klap denk ik
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef BrendaJ
    Ik heb gisteren ook een chromecast ontvangen. Mijn zoon heeft hem geinstalleerd beneden, en daarna direct op zijn slaapkamer boven.
    Nu zit de chromecast weer beneden in de tv, maar blijft 'slaapkamer' zeggen. Ik heb zojuist de wifibooster ook naar beneden gehaald (zodat hij op hetzelfde netwerk zit), maar dat levert ook niets op.
    Ik kan hem verbinden, de code die op de tv staat, komt ook op de telefoon te staan, dan lijkt het dus goed te gaan, maar daarna zegt hij 'kan niet communiceren'. Iemand een idee?


    Zoals Piep al zegt: bij het installeren geef je de chromecast (dus niet de locatie) een naam. Je zoon heeft hem gisteren dus op de slaapkamer "slaapkamer" genoemd.
    Ik vermoed dat je de chromecast al eens had gekoppeld voordat hij "slaapkamer" werd genoemd en op de wifi van beneden?
    Dan zou ik hem in de home-app verwijderen.
    Weet niet wat je bedoeld met "wifi-booster naar beneden zodat hij op hetzelfde netwerk zit". Een wifibooster verlengd de wifi ontvangst van hetzelfde netwerk toch? De naam van je WIFI is neem ik aan overal hetzelfde?

    Een chromecast kan maar 1 wifi-netwerk "onthouden". Ook is er maar 1 persoon die de chromecast hoeft te installeren. Als jullie beiden maar de home-app geïnstalleerd hebben.
    Ik neem aan dat je zoon de laatste is die de chromecast heeft geïnstalleerd. Dan hoef jij dus niet meer te installeren in de homeapp als je er gebruik van wil maken.
    Je krijgt bij apps die kunnen casten (youtube, netflix, disney+ enz) nu vanzelf het cast knopje in beeld als je met diezelfde wifi verbonden bent (symbool is: tv met wifi signaal linksonderin). Iedereen die verbonden is met jou wifi kan nu gebruik maken van de chromecast zonder deze te hoeven installeren.

    Dus: niet meer proberen te installeren, alleen de app die je wil gebruiken openen en dan kijken of je het cast-symbool in beeld krijgt. Als dat zo is: veel plezier.
    Anders lezen we je graag hier weer.
  9. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna

    Mijn zoon heeft 4 vd chromecast dingen. Woonkamer, slaapkamer en de 2 oudsten elk 1 op hun kamer

    (wist ik helemaal niet toen ik dit draadje startte 🙄)
  10. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Bedankt voor alle reacties!!

    Ik heb hem idd teruggezet naar de fabrieksinstellingen (door het lang indrukken vd knop aan de zijkant). Daarna geen enkel probleem. Ondertussen dochter uitgenodigd.

    Lekker, zo'n puber die snel een ding in pikt, en het dan verder ook niet meer weet en naar zijn kamer verdwijnt...... ik ben ervan overtuigd dat de chromecast op de een of andere manier nog op boven stond en mijn zoon iets had moeten doen.

    Arno, boven heeft de wifi een andere naam en code. Kan vast gelijk worden gemaakt, maar onze apparaten gaan nu van het ene naar de andere wifi over (en ik krijg binnenkort de smart wifi boosters, dus dan zal het ook weer wijzigen, ik ga daar nu niets meer aan doen).
Terug naar de lijst