Fake News / Complottheorieën

Fake News / Complottheorieën 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:28

Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Met enige regelmaat, en schijnbaar steeds vaker wordt er Fake News geplaatst op OA. of een link naar Fake News. Om een argument kracht bij te zetten of om te laten zien hoe erg alles is bijvoorbeeld.


    Aanvulling: Onder Fake News moet je ook denken aan complottheorieën.


    Daar moeten we vanaf.

    Want...

    1. het is onzin

    2. het ziet er uit alsof het geen onzin is

    3. en toch is het onzin.

    Op deze website kun je checken of een site bekend staat om het presenteren van fake news:
    >>LINK<<

    Vanaf nu gaat er strenger gekeken worden naar het plaatsen van fake news. Mensen die fake news plaatsen kunnen niet meer meedoen aan de discussies. Mensen die doorgaan met het plaatsen / citeren/ verwijzen naar fake news zullen uit alle discussies geweerd moeten worden.

    Omdat het voor mij niet te doen is om dat allemaal bij de houden ben ik op zoek naar mensen om me hierbij te helpen.

    Ik ga maken:
    - een knop waarmee je (een vermoeden van) fake news door kunt geven
    - die melding komt bij de fake-news-commissie

    Met als mogelijk uitkomsten:
    - óf er komt een melding bij de link of het bericht dat het mogelijk / waarschijnlijk om fake news gaat
    - óf het bericht wordt direct verwijderd. in dat geval kan degene die het geplaatst heeft niet meer meedoen aan de discussie.


    Dat zijn vooralsnog de eerste stappen. Kijken of het helpt.


    Dit is natuurlijk niet een manier om bepaalde meningen weg te filteren. Er wordt verwijderd op basis van feiten


    Uiteindelijk moet je dit zelf ook willen, want dit soort nieuws heeft een kwade intentie. Het is de bedoeling om mensen bang te maken.


    We moeten echt alles op alles zetten om het coronavirus onder de duim te krijgen. Als we ons door onwaarheden laten beïnvloeden zijn we nog weer verder van huis.

    Kort samengevat:
    - ja , het corona-virus is levensgevaarlijk en we moeten er alles aan doen om het in te dammen
    - ja het is een goed idee om je te laten vaccineren als je de kans krijgt.
    24 mei '21 - 11:45:15 / 24 mei '21 - 11:56:08
Terug naar de lijst