lekkage sedumdak

lekkage sedumdak 

Onderwerp van Loderika

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika
    Hellup...Sinds vorige week vrijdag heb ik lekkage in mijn hal in de hoek. Mijn hal is een uitbouw van de woning reeds aanwezig bij de bouw. Vorig jaar september heb ik op dit dak een sedumdak gelegd en nu heb ik last van lekkage. Volgens mijn buurman komt dit omdat het water vanwege de sedum niet goed kan weglopen en zou het overlooplekkage veroorzaken.

    Hoe kan ik overloop lekkage voorkomen zonder dat al het sedum van het dak af moet. Naast dat ik het heel erg leuk vind staan ben ik door de gemeente verplicht om het 5 jaar op mijn dak te hebben ivm de subsidie die ik van de gemeente heb gekregen
  2. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik heb ook een sedumdak. Het slaat nu echt aan en ik zie de planten en 'beestjes' nu ook vanaf de begane grond.
    Je moet het sedumdak wel inspecteren. Ik heb de randen (met grind) weer wat groter gemaakt, onkruid verwijderd, bij droogte besproeid.
    Ook moet je zorgen dat water gemakkelijk naar de afvoer kan lopen. Ook daar heb ik sedum verwijderd.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Is het sedumdak gelegd door een bedrijf?
    Dan zou ik die benaderen.
    Zij horen namelijk een dak eerst te inspecteren en zonodig voorbereiden voor een sedumdak.
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Is het sedumdak gelegd door een bedrijf?
    Dan zou ik die benaderen.
    Zij horen namelijk een dak eerst te inspecteren en zonodig voorbereiden voor een sedumdak.


    Ik heb ook mijn dak van te voren laten inspecteren. Wilde weten of het geschikt was.
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Impressie van mijn sedumdak.
    Vanochtend even de trap gepakt.
    Heel veel insekten. Ik werd er blij van.
    Plaatje
Terug naar de lijst